fbpx

במגזר השלישי (ארגונים לא ממשלתיים ללא מטרות רווח – NGO), יש עשייה רבה מאוד והשפעה מהותית על החיים של כל אחד ואחת בישראל. חלקם מצליחים לשקף את עשייתן הרבה לציבור הרחב ואחרות לא מצליחות בכך. אתר האינטרנט של גופים אלו הנו חלון הראווה לפעילות הענפה ואמצעי יעיל לגיוס תרומות להמשך פעילותן ולכן יש חשיבות רבה לניהול אפקטיבי של האתר ועל כך נרחיב במאמר זה.

ניהול אתרים למגזר השלישי

כחברה לניהול אתרים, אנו מתבקשים לנהל מגוון רחב של אתרי אינטרנט. מאתרי מכירות ועד אתרי תאגידים, מאתרי אינטרנט לעסקים קטנים ועד אתרי אינטרנט גדולים במיוחד. כך שבין היתר אנו מנהלים אתרי אינטרנט של עמותות וארגונים ללא מטרות רווח והניהול של אתרים אלו שונה למדי מניהול אתר סטנדרטי.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    להלן עיקרי ההבדלים בין ניהול אתר רגיל וניהול אתר למגזר השלישי:

    • יעדים אחרים – אין כאן ביזנס, יש תצוגת פעילות וקשרי התנדבות ורק לבסוף גם גיוס תרומות.
    • תקציבים שונים – תקציבי השיווק של המגזר השלישי נשענים בין היתר על מענקים גדולים.
    • תקשורת שונה – הקשר אינו מול גורם אחד אלא מול מספר עובדים ומתנדבים בכל ארגון וארגון.

    הבדלים אלו לא נראים משמעותיים לאדם מן השורה. אך אנחנו למדנו שההבדלים הללו ברורים מאוד למנהלי שיווק של עמותות וארגונים ועל כך נרחיב כעת,

    יעדים לאתר אינטרנט של המגזר השלישי:

    אנו תמיד מופתעים מהחשיבות הרבה של הנראות עבור עמותות וארגונים. מאחר והן אינם נתמכות על ידי הממשלה ואינם פועלות ממניעים עסקיים ואו מטרות רווח, עליהם לפנות לתורמים קטנים כגדולים למימון הפעילות החשובה בה הם עסוקים. יתרה מזאת, בשנים האחרונות יש קושי הולך וגדל בגיוס תרומות במגזרים שונים ובכללם גם בגופים פוליטיים חוץ ממשלתיים.

    לכן, יש חשיבות אדירה לשקף כל פעולה וכל עשיה טובה שבפעילות הארגון. זהו כרטיס הביקור והמקור לשכנע את התורמים להכניס את היד לכיס ולתרום בנדיבות ולכן מדובר בתפעול שוטף ומתמשך של האתר ויש חשיבות לעשות זאת מתוך הבנת הצרכים של הארגון והפנים שהיא מבקשת להציג לציבור הרחב ועוד..

    תקציבי השיווק של המגזר השלישי ומקורן:

    בעוד גופים עסקיים נוטים להגדיר תקציב פרסום ושיווק על בסיס חישוב ROI ואל מול רווחים כפועל יוצא מהפעילות השיווקית. במגזר השלישי נעזרים בתקציבים לגיוס מתנדבים לפעילויות השונות וזהו כיוון שונה לגמרי מזה של ניהול אתרי אינטרנט שונים.

    אך, למרות האמור מדובר לעתים בתקציבים גדולים במיוחד וזאת בזכות מנוע החיפוש גוגל שמעניק סכומי עתק לפרסום בחינם עבור גופים שעומדים בתנאים שהותאמו למגזר השלישי, סכומים אלו יכולים להגיע גם ל-400,000 ש"ח בשנה ויש לנהל תקציבים אלו בחכמה רבה במידה ורוצים לשמור על תקציב זה גם בעתיד – קראו עוד אודות

    הגורמים המטפלים באתר של המגזר השלישי:

    בעסקים רגילים. יש לנו איש קשר אחד אשר אחראי על ההוראות בכל הקשור לאתר (בעל החברה בעסקים קטנים ואו מנהל/ת השיווק בעסקים גדולים). לעומת זאת באתרי אינטרנט של המגזר השלישי אנו עובדים מול שורה של אנשי קשר. בארגון מסוים עמו אנו עובדים עלינו לנהל קשר עם לא פחות מ-6 גורמים שונים בתוך העמותה וזה לא מעט.

    מסיבות אלו, יש חשיבות רבה להסדרת ההיררכיה מצד העמותות. חשוב להגדיר את הגורם המכריע וזה שקובע מה לעשות כאשר מתקבלים הוראות מתנגשות מגורמים שונים בתוך העמותה.

    לסיכום,

    אם אתם רוצים להשיג יותר מהאתר אינטרנט של הארגון/עמותה/הקדש שבה אתם עובדים, הרי שאנו מבינים את העשייה שלכם ומזמינים אתכם לקרוא אודות שירותי ניהול אתרים לארגונים ואו לפנות אלינו להתייעצות ללא עלות וללא התחייבות.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן