ניהול חנות אינטרנטית - איפה לפתוח חנות?

ניהול חנות אינטרנטית – אטסי, אמזון או איביי היכן ואיך לנהל חנות וירטואלית?

המחר נמצא באינטרנט. על כך כבר אין עוררין. מסיבה זו, יזמים צעירים ובעלי עסקים קיימים מבינים שעליהם להתחיל למכור את מלאי המוצרים שלהם און ליין ולכל רוכש באשר הוא. אך יש לא מעט אפשרויות מכירה ועליהם לבחור את האפשרות הנכונה ביותר עבורם הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך ואנו כאן לעזור.

הקמה וניהול חנות אינטרנטית

אם הגעתם להחלטה שעליכם להביא את העסק שלכם לעולם המקוון, אתם תמצאו עצמכם בדילמה קשה במהירות, יהיה עליכם להחליט איך לבסס את הפעילות שלכם ברשת. זאת כאשר יש לכם לא מעט דרכים שונים למכור את המוצרים שלכם:


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים והרשתות החברתיות של WEmanage!


תוכלו לבחור מבין שלושה אפשרויות עיקריות:

  1. מערכת בינלאומית להצגת מודעות מכירה.
  2. מערכת ישראלית לאתר מכירות מותאם אישית.
  3. מערכת בבעלות פרטית שלכם לאתר מכירות מותאם אישית.

בואו נכיר את האפשרויות המובילות:

תוכלו להתבסס על מערכות של חברות בינלאומיות:

  • אמזון (Amazon) – אתר המכירות המוביל בעולם (כולל שילוח מהיר)
  • איביי (Ebay) – אתר המכירות יד שניה הגדול בעולם.
  • שופיפיי (Shopify) – אתר המאפשר בניית אתר מכירות במהירות.
  • אטסי (Etsy) – אתר המכירות אמנות/עבודת יד הגדול בעולם.
  • וויקס (WIX) – אתר המאפשר בניית אתר מכירות במהירות ובקלות.

תוכלו להתבסס על מערכות של חברות ישראליות:

  • קונימבו (konimbo) – מערכת ישראלית לבניית חנויות מקוונות (קוד סגור).
  • אישופ (Eshop) – מערכת ישראלית לבניית חנויות מקוונות (קוד סגור).
  • טואול (2all) – מערכת ישראלית לבניית חנויות מקוונות (קוד סגור).

תוכלו להתבסס על מערכת חנות משלכם על בסיס קוד פתוח:

  • ווקומרס (WooCommerce) – מערכת אתר מכירות להתאמה אישית בבעלות מלאה.
  • מג’נטו (Magento) – מערכת אתר מכירות לעסקאות בינלאומיות בהתאמה אישית בבעלות מלאה.
  • אופן קארט (OpenCart) – מערכת אתר מכירות לעסקאות און ליין בבעלות מלאה.
  • פרסטהשופ (PrestaShop) – מערכת אתר מכירות לעסקאות און ליין בבעלות מלאה.

לאחר היכרות זו עם האפשרויות, בואו נראה איך מקבלים החלטות,

איך כדאי להקים את האתר מכירות שלנו?

כאשר אנו מקימים חנות אינטרנטית, עלינו לבחון בראש ובראשונה את היעדים שברצוננו להשיג:

  1. האם אנו מוכרים לקהל הישראלי או לכל העולם?
  2. האם אנו מבססים פעילות מקוונת לטווח הארוך?
  3. האם אנו מעוניינים בשליטה במערכת ובאפשרויות המכירה?
  4. האם אנו צריכים להשקיע במיתוג הפעילות המקוונת?
  5. כמה כסף ברצוננו להשקיע על פעילות מקוונת של העסק?

התשובות על שאלות אלו צפויות לסייע לכם לבחור מערכת אתר מתאימה,

כך לדוגמה, אם אתם פונים רק לקהל הישראלי לא נכון יהיה להיעזר במערכות בינלאומיות מאחר וההתאמה שלהן לשפה העברית/לצורכי השוק הישראלי מוגבל במידה מרובה וידרשו עמלות לא קטנות על המכירות. נוסף על כך, במידה ואתם צריכים להשקיע בנראות שלכם ברשת ומעוניינים לפתח את הזירה הזו לטווח הארוך, לא תרצו לעשות זאת על גבי מערכת של גורם זר (קוד סגור) אלא תרצו להחזיק בבעלות מלאה על המערכת ולתכנן אותה בהתאמה אישית לצרכים שלכם..

אך תופתעו לשמוע אך מומלץ מאוד לבצע שילוב של מערכת פרטית עם בינלאומית. על כך נרחיב כעת:

איך לנהל את אתר המכירות שלנו?

במידה ובחרתם מערכת ישראלית או בינלאומית בקוד סגור, אתם מוגבלים במידה רבה מאחר ואינכם שולטים במערכת. אינכם יכולים להטמיע רכיבי סליקה ייחודיים ואו לבצע ממשוק למערכות שילוח ומעקב לצד דוחות מתקדמים ועוד.. לעומת זאת, במידה ובחרתם במערכת בבעלות מלאה בקוד פתוח, אתם יכולים לעשות מה שתרצו!

החזקה של אתר בקוד פתוח תאפשר לכם להתקין תוספים שייעודן לחבר בין האתר שלכם לחשבונות בכלל האתרים הבינלאומיים שהוצגו מעלה. כך שאתם תנהלו את האתר שלכם ובאופן אוטומטי החנויות הנוספות שלכם במערכות הבינלאומיות יתעדכנו במקביל. בצורה זו, אתם בעצם מחזיקים מספר חנויות בזירות רבות אך מנהלים רק חנות אחת בפועל מה שמבטיח רף הצלחה גדול בהרבה.

כלומר, אנו ממליצים לכם לתכנן לטווח ארוך עם מערכת בבעלות מלאה (לא יקר יותר ברוב המקרים!) ולשמור את כל השליטה בידיים שלכם. לא רק שלא תאבדו את השליטה, אתם תרוויחו יכולות נוספות ושליטה שאין למרבית בעלי החנויות האחרים ותזכו ליתרון תחרותי מרשים במיוחד.

לסיכום,

להלן סיכום עלויות הקמה של חנות וירטואלית:

  • הקמת חנות וירטואלית במערכות בינלאומיות אינה עולה כסף ואו עולה סכומים זעומים. אך, אתם משלמים עמלות על כל עסקה ואינכם מחזיקים בשליטה על החנות.
  • הקמת חנות וירטואלית במערכת חנויות ישראלית מאפשרת לכם להעלות את האתר מהר ואולי אף בהתאמה אישית אך במידה ותרצו לבצע פעולות ייחודיות לא תוכלו לעשות זאת ויהיה עליכם לשלם הוצאות קבועות לחברה הנבחרת.
  • הקמת חנות וירטואלית במערכת פרטית בבעלות מלאה (קוד פתוח) תעלה לכם באופן חד פעמי מעט יותר כסף, אך בתמורה תזכו בשליטה מלאה ובלתי מוגבלת על האתר ואינכם תלויים באף גורם זה ולא נדרשים בהוצאות תפעול גבוהות בשוטף למפתחי המערכת.

בכל הקשור לתפעול השוטף, אין הבדל מהותי מידי בין סוגי המערכות למעט העובדה שעליכם להשקיע זמן רב בניהול המוצרים, המלאי והמחירים שיופיעו באתר. מעוניינים ללמוד עוד גם על עלויות ניהול אתרים למערכת שברצונכם לבחור? השאירו פרטים והתייעצו איתנו ללא עלות וללא התחייבות. בהצלחה!


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *