fbpx

כחלק מהכנת תכנית עסקית לאתר או כחלק מתכנון תקציב שיווק בגוגל, אנחנו רוצים לנסות להבין בין היתר כמה אנשים צפויים להקליק על המודעות שלנו וזאת מאחר ועלות הפרסום נגזרת בגוגל מהקלקות בפועל.

במידה ואתם סקרנים לדעת מה ההיקף הצפוי של ההקלקות על המודעה שלכם, מאמר זה נכתב עבורכם 😉

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כמה אחוז יקליקו על המודעות שלי?

    אמנם אף אחד לא יכול להבטיח לכם נתון מדויק בתשובה לשאלה זו, אבל זה לא אומר שאי אפשר לבצע שערוך די קרוב למציאות במידה ואתם יודעים להגדיר בצורה נכונה את קהל היעד של העסק שלכם.

    הכנות לבדיקה:

    • הגדרת קהל היעד.
    • הגדרת אופן חיפוש השירות שלכם.
    • הכנת כלי מחקר מילות מפתח.
    • הכנת חשבון גוגל אדס.

    כעת ניתן לצאת לדרך,

    בדיקת יחס קליקים צפוי על המודעה

    סגור :)בשלב ראשון, ננסה להבין ולאפיין את הלקוחות שלנו. ננסה להבין מי הם ומה הם רוצים. למה? מאחר שככל שהמוצר שלנו יתאים טוב יותר לקהל היעד שלנו כך בעצם אנחנו נזכה ליחס חשיפה/קליק גבוהה יותר (CTR).

    או במילים אחרות, ישנם משתנים שאינם תלויים בסטטיסטיקה כמותית אלא באופן העברת המסרים שלנו. ככל שהמסר שלנו נכון יותר, כך יותר לקוחות פוטנציאליים צפויים להשתכנע ולהקליק על המודעות שלנו.

    בשלב שני, ננסה להבין איך הם יחפשו את המוצרים שלנו. בעצם, ננסה לתרגם את הרצון שלהם לאופן ההקלדה של המוצר במקלדת. לשם כך ניצור רשימה ארוכה של מילות מפתח המתארים את המוצר שלנו מתוך תקווה לפגוע באותן הביטויים שבהם יעשו שימוש הלקוחות.

    בשלב שלישי, ניגש לביצוע החישובים בפועל,

    חישוב יחס חשיפות/קליקים צפוי על המודעה

    באמצעות הגדרת מילות מפתח עיקריות, ניתן לבצע הרחבה כמותית של ביטויים ארוכי זנב (מילת מפתח ראשית + מילת מפתח משנית) כדי להגיע לכמה שיותר לקוחות בחיפושים שונים במשפך הרכישה.

    לשם כך נשתמש בכלי:

    באמצעותו נזהה את כל האפשרויות בהם הלקוחות שלנו מבצעים חיפוש אחר השירותים שלנו. ונרכז אותן ברשימה מסודרת יחד לשם המשך תהליך.

    לאחר מכן, נזין את כל הפלט ביטויים שהלקוחות שלנו מחפשים לתוך הכלי הרשמי של גוגל אדס:

    כך שנוכל להוסיף עמודה ליד כלל הביטויים שלנו עם היקף החיפוש הממוצע מידי חודש לביטוי.

    כעת שיש לנו את הנתונים הרצויים נוכל לבצע שקלול מסודר לשם הערכת כמות הקליקים הצפויה.

    שקלול צפוי לכמות קליקים על מודעה

    יש לנו היקף חיפושים בחודש. לצורך העניין 1000, מתוכם רק חלק יקליקו על מודעות – הנתון הממוצע לכך הנו 40%. כלומר, כל נתון שיש לנו, כבר עלינו לחלק ל0.4 בכדי לצמצם את היקף ההקלקה הצפוי. כעת, עלינו לבדוק אם יש מתחרים בשוק שלנו, במידה ואין מתחרים ניתן לצפות לכ-30% שיקליקו על המודעה שלנו ובמידה ויש מתחרים ניתן לצפות לכ-10% שיקליקו על המודעה שלנו.

    במילים אחרות, במידה ואנחנו רואים שיש 1000 חיפושים בחודש, רק 400 מתוכם יבחרו להקליק על המודעות במקום האורגני ומתוכם רק 40-120 יקליקו בפועל על המודעה שלכם וכעת יש לכם נתון שאפשר להשתמש בו לצורכי חישוב תקציב/צפי עתידי.

    אז כל מה שנרצה לעשות זה לסכם את כלל הנתונים הצפויים בקובץ אקסל מסודר.

    • עמודת ביטוי
    • עמודת היקף חיפושים
    • עמודת היקף חיפושים משוקלל
    • עמודת היקף קליקים משוקלל (צפוי)
    • עמודת עלות לקליק

    לאחר מכן נכפיל את העלות קליק בצפי הקלקות בפועל בכדי לקבל הערכת עלויות/תחזית עלויות ברמת דיוק גבוהה למדי. עם נתון זה ניתן לבנות תכנית עבודה קדימה ואף לגייס כספים לפי הצורף.

    טיפ חשוב:

    כל הנתונים מבוססים ממוצעים. כלומר, ייתכן ונקבל היקף חיפושים חודשי בגובה 300 ובפועל יש בעונת השיא 600 בחודש ואילו בעונת השפל רק 50 בחודש. לכן רצוי לדגום את התוצאות ולראות האם העקומה עקבית או עם פיקים בכדי לתכנן לזה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן