fbpx

ידעתם שבמרבית אתרי האינטרנט ניתן לבצע שינויים קלים ולא יקרים כדי להפוך אותם לפרודוקטיביים הרבה יותר? כן, אתר אינטרנט יכול להיראות נפלא אבל להיות איטי, לחלופין, להיות סופר-מהיר אך בעל תקינות לקויה וכן הלאה.. בעזרת בדיקה / אבחון לאתר אינטרנט, ניתן להציף בעיות אלו ולטפל בהם ולהביא לתוצאות מהירות!

מה אבחון אתר?

אבחון אתר אינטרנט הנו תהליך אנליטי ברובו אשר נסמך על כלי מדידה שונים. במסגרת אבחון האתר, המאבחן מטמיע רכיבי קוד נסתרים על פני צמתים שונים באתר ובנוסף מתקין גם קטעי קוד המאפשרים לכלי אנליזה חיצוניים לפעול ולהקליט תנועה בתוך האתר.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אבחון אתר מבוסס על מדגם מייצג של גולשים על פני תקופה של כחודש כאשר בסופו אוספים את כל המידע שנאסף בכלים השונים, מצליבים את המידע יחדיו ומסיקים מסקנות על סמך מספר קריטריונים:

    • אבחון תקינות האתר.
    • אבחון מבנה האתר.
    • אבחון חוויית שימוש באתר.
    • אבחון מהירות האתר.
    • אבחון המרות באתר.

    כדי להסיק מסקנות על אופי השימוש באתר ומידת שביעות רצון הגולשים מהמידע ואו התוכן שהוצג להם, מאבחן אתרים חייב לדעת לקרוא מידע סטטיסטי ממקורות שונים ולהבין איך המידע מעיד על שביעות רצונם של הגולשים. כלומר, ניתן לקרוא מידע סטטיסטי בצורה לא נכונה ולהסיק מסקנות מוטעות לחלוטין. לכן, קריטי שמאבחן האתר יהיה בעל ניסיון ויכולת להציג את המסקנות בצורה ברורה וחותכת.

    כל כמה זמן כדאי לבצע אבחון אתר?

    אבחון אתר הנו אירוע חשוב ובעל משמעות בעיקר לאתרי אינטרנט אשר מהווים משקל רב בשיווק של העסק/הארגון. כלומר, במידה והאתר שולי ואינו יוצר ערך גבוהה, אין טעם להשקיע בעלויות אבחון אתר. לעומת זאת, במידה והאתר משמעותי ואו אנו רוצים שיהפוך למשמעותי, עלות אבחון אתר (1,000 + מע"מ) אינו גבוהה במיוחד.

    רצוי לבצע אבחון אתר אינטרנט אחת לרבעון עד חצי שנה. זאת, כדי לוודא שכל השינויים שנעשו באתר בתקופה החולפת אכן השפיעו לטובה והביאו לתוצאות הרצויות. במידה ותבצעו אבחון סדיר לאתר אחת לתקופה, תוכלו לראות האם המגמה החיובית נשמרת ואו נשחקת ויש לכך משמעויות רבות הן בהיבט התדמיתי והן בהיבט הקידומי..

    איך נראה דו"ח אבחון אתר?

    דו"ח אבחון אתר או מה שמכונה גם "דוח בדיקת אתר" יהיה לרוב מסמך PDF נעול ובו פירוט פרטי האתר, התייחסות למאמצי השיווק שזוהו (קידום אורגני, קידום ממומן, כלי המרה ועוד..) וכן התייחסות לרמת ניהול האתר באופן השוטף. הדו"ח יכלול התייחסות מפורטת למבנה הייחודי של האתר שלכם ויכלול המלצות על פי דרישות הגולשים באתר בכל נושא ונושא.

    דו"ח אבחון אתר חייב להיות כתוב בצורה ברורה ומסודרת ולכלול ערכי הסבר אודות המוצג בדוח כדי שהלקוח יצליח להבין את הנאמר בו. הדוח לא יכלול את המפות חום, מפות קליקים, מפות קישורים ואו אנליזות להזנת פרטים בעמודי יצירת קשר ואו טפסי רישום לניוזלטר אך המידע אודות המסקנות אודותיהם בהחלט יוצגו על גבי המסמך.

    איך מיישמים מסקנות אבחון אתר?

    יישום מסקנות דו"ח בדיקת אתר יתבצעו לרוב על ידי המאבחן בעצמו. כלומר, הגורם המקצועי שזיהה את הצרכים בשיפור האתר הנו הגורם הנכון ביותר לבצע את המשימות מאחר ויש לו את הרקע והנתונים המדויקים לדעת היכן ואיך למקם/להטמיע כל שינוי.

    מאחר ויש בתהליך זה סוג של ניגוד עניינים (המאבחן בעצם דואג לעבודה העתידית שלו), חשוב מאוד לברר מראש מה הן טווח העלויות הסביר להטמעת מסקנות הדו"ח באתר. במרבית המקרים מדובר בסכום נמוך ומידתי שינוע בטווח שבין 1,000-2,000 ש"ח לכל היותר.

    במקרים קיצוניים יומלץ על שדרוג האתר. כלומר, החלפת הנראות החיצונית של האתר למראה חדש ונקי יותר שיעביר את רוח המותג ואו יצליח להשיג יעדים רבים יותר. במקרים אלו, אין צורך להמשיך דווקא עם המאפיין ורצוי לעשות חקר שוב ולבחור בספק עם המחיר הטוב ביותר ולצרף לדרישת העבודה את תוצאות האבחון כדי שהספק ידע מה הן יעדי השדרוג.

    בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן