fbpx

כולם מבינים כיום שעתיד הקמעונאות נמצא באינטרנט. בשנת 2019, קרוב ל-15% מהמכירות בארצות הברית בוצעו באינטרנט והערכות מדברות על כך שמספר זה צפוי להכפיל עצמו בתוך שנה אחת בזכות "משבר הקורונה" ואף להגיע לכדי שליש מהמסחר כולו! לכן, מספר רב של עסקים שעד כה דחו את הצורך באתר מכירות מבינים שכבר לא ניתן לדחות את ההצטרפות למכירה המקוונת והביקוש לפיתוח חנויות אינטרנטיות בזינוק חד.

אבל, ככל שיותר עסקים בוחרים למכור און ליין, כך גם התחרות הופכת לקשה יותר ולכן כבר בעת פיתוח החנות האינטרנטית, יש לתכנן קדימה ולוודא התאמת החנות לשיווק בעידן החדש.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    בניית חנות אינטרנטית במחשבה על שיווק

    כאשר מקבלים החלטה על בניית חנות אינטרנטית, יש 2 מסלולים עיקריים בהם ניתן לבחור:

    1. בניית חנות אינטרנטית על מצע בקוד סגור.
    2. בניית חנות אינטרנטית על מצע בקוד פתוח.

    האפשרות הראשונה כוללת הישענות על טכנולוגיה השייכת לחברה מסחרית ואשר גובה סכום חודשי עבור השימוש בטכנולוגיה שלה.

    דוגמאות בישראל:

    • מערכת ניהול חנויות מבית קונימבו.
    • מערכת ניהול חנויות מבית אישופ.
    • מערכת ניהול חנויות מבית קאשקאו.

    האפשרות השניה כוללת הישענות על טכנולוגיה השייכת לציבור ואשר נבנתה וממשיכה להתפתח על ידי מתכנתים מכל העולם.

    דוגמאות בינלאומיות:

    • מערכת ניהול חנויות מבית וורדפרס.
    • מערכת ניהול חנויות מבית מג'נטו.
    • מערכת ניהול חנויות מבית נופקומרס.

    אז איך בוחרים?

    החלטה בנוגע לטכנולוגיית חנות אינטרנטית:

    כדי לקבל החלטה באשר למסלול הנכון ביותר עבורכם, יש לבחון את העלויות הצפויות בשלושה שלבים שונים:

    1. עלות פיתוח חד פעמית בבניית החנות האינטרנטית.
    2. עלות פיתוח בשוטף בניהול החנות האינטרנטית.
    3. עלות פיתוח יכולות שיווקיות לחנות האינטרנטית.

    העלות הראשונית:

    העלות החד פעמית לרוב תהיה זהה בכלל סוגי המערכות, כלומר המחיר ישתנה אבל מדובר בעלות הנקבעת לפי הדרישות שלכם ולא בתלות ישירה בטכנולוגיה שתבחרו.

    עלות בניית חנות אינטרנטית חד פעמית תנוע לרוב בטווח שבין 6,000-20,000 ש"ח בתלות בדרישות.

    העלות המשנית:

    העלויות השוטפות להחזקת חנות אינטרנטית הן עבור שכירות המערכת ואו אחסון המערכת בהתאם למסלול הנבחר. אבל, בעוד בקוד פתוח מרבית הפיתוחים עולים סכומים נמוכים למדי כי הטכנולוגיה כבר קיימת ומאפשרת התקנה מהירה, במערכות בקוד סגור, אתם לקוח שבוי וכל שינוי ואו פיתוח עתידי צפוי לעלות לא מעט.

    כמו כן, יש להבדיל בין מערכות בקוד פתוח שיכולות להציג עד 100,000 מוצרים ללא עלויות נוספות ובין מערכות ניהול בקוד סגור שעלולות לגבות מכם סכומים נוספים בעבור מדרגות תשלום לפי מספר מוצרים (מתייקר והולך ככל שאתם משקיעים יותר..)

    העלות השיווקית:

    זה לא סוד שכדי למכור באינטרנט יש להשקיע בפרסום במגוון זירות. אבל, כדי לתמוך בחלק משיטות השיווק הזולות והיעילות יש צורך בפיתוחים שונים. כך לדוגמה ממשוק לקטלוג של פייסבוק ואינסטגרם להצגת מוצרים למכירה ואו ממשוק לגוגל שופינג להצגת מוצרים בצד תוצאות החיפוש ואו אפילו ממשוקים למערכות כדוגמת זאפ ואו עזריאלי.קום שמסייעות לנו למכור.

    במידה ותרצו לעשות שיתופי פעולה עם מובילי דעת קהל ואו ספקי משנה, האפשרויות בקוד סגור מוגבלות במיוחד ואף לעתים אין אפשרות כזו גם בתשלום גבוהה מאוד.

    כפי שניתן להבין, אנו מאמינים שלמערכות ניהול חנויות בקוד פתוח יש עדיפות במרבית המדדים ולכן נמליץ לכם לבחור באתר מהן עם דגש על מערכת וורדפרס/ווקומרס.

    ומה עם פיתוח מכוון שיווק לחנות האינטרנטית?

    כדי להצליח לראות תוצאות בפעילות האון ליין, יש צורך להפנים את מקום החנות האינטרנטית במכלול השיווק של העסק כולו.

    כלומר, יש להקצות מלאי ייעודי לחנות האינטרנטית. יש להקצות מנהל אתר (שכיר או במיקור חוץ) שיפעיל את האתר כנדרש וכמובן שיש להסתכל על האתר בצורה נכונה: כבסיס ליציאה החוצה ולא כיעד סופי.

    אתר = בסיס אם לפעילות און ליין

    האתר אינטרנט הנו כלי קיבולת למוצרים ולמבצעים של העסק. אבל, אף אחד לא מגיע עצמאית לחנות שלכם מבלי שתפעילו מגוון רחב של אמצעי שיווק. לכן מראש יש לתכנן את האתר עם זרועות החוצה:

    • יצירת פיד נתונים לסנכרון עם פייסבוק ואינסטגרם.
    • יצירת פיד נתונים לסנכרון עם גוגל.
    • יצירת פיד נתונים לסנכרון עם זאפ/עזריאלי.
    • יצירת פיד נתונים לסנכרון עם איביי/אמזון.
    • יצירת פיד נתונים לסנכרון עם מערכת מלאי.

    האתר צריך "לדבר" עם שלל מערכות נוספות כדי שאלו יוכלו להציג את המוצרים שלכם בכמה שיותר זירות בהם מבקרים גולשים (כמו סניף בקניון, ככה יש צורך בסניף וירטואלי בכל זירה בה מבקרים הגולשים.

    אי תכנון יכולות אלו מבטיח במידה רבה כישלון בשיווק המקוון ויש לקחת זאת בחשבון בטרם יוצאים לדרך (יש לברר את המחיר החודשי לכך אם בוחרים מערכת בקוד סגור).

    לסיכום,

    חשוב שמנהל האתר יהיה נוכח גם בשלבי התכנון/פיתוח של האתר. אם מדובר במנהל אתרים מקצועי, הוא ידע להציף מגוון דרישות ולהבטיח שיהיו לו את מלוא הכלים הנדרשים בכדי לייצר לכם תוצאות!

    צריכים עזרה בבחירת מערכת ניהול לחנות שלכם? רוצים שיוצמד לכם מנהל אתרים מקצועי שיעזור לכם למצות את הפוטנציאל הטמון באתר האינטרנט שלכם? השאירו פרטים ונשמח לעמוד לרשותכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן