fbpx

לא פשוט לגייס תרומות. תמיד יש תקופה קשה, תמיד קשה להגיע לתורמים הנכונים, תמיד יש סיבות לכך שלא מצליחים לגייס תרומות. אבל, בעזרת האינטרנט לעתים קרובות ניתן לגייס כספים רבים גם בלי להתעסק בפעילות גיוס סטנדרטית. במאמר זה אנו נתייחס לשיטה אחת בלבד שבה עמותות רבות מגייסים כספים מהציבור.

גיוס תרומות באינטרנט

יש לא מעט שיטות לגיוס תרומות און ליין. ניתן להטמיע כפתור תרומה באתר, ניתן להיעזר בפלטפורמות לגיוס המונים למטרות ספציפיות ואו ניתן לחשוב יצירתי ולבנות מודל של הכנסה קבועה לעמותה לאורך שנים (כן, כמו בעולם העסקי..).

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כאשר רוצים מודל בר קיימא לגיוס תרומות מהציבור הרחב, יש צורך בחשיבה מחוץ לקופסה ולנסות לבנות תכנית עסקית ארוכת טווח ליצירת תזרים הכנסות שיחזיק את הפעילות של העמותה גם שנים רבות בעתיד.

    הדרך לעשות זאת הנה על ידי מינוף כלים שונים שעומדים לרשות עמותות. במאמר זה נדגים שימוש בשלושה כלים שונים שיחד יוצרים מודל אפקטיבי לאורך זמן.

    מכירת מוצרים באינטרנט לטובת פעילות העמותה

    לפני שנסביר איך עושים זאת, נגדיר את שלושת הכלים בהם נשתמש:

    1. אתר אינטרנט מכירתי.
    2. שיתוף פעולה עם יצרן/משווק מתאים.
    3. מענק גוגל לעמותות.

    אנו נידרש לשלושת הכלים הללו אם נרצה לראות המשכיות בפעילות שלנו לאורך זמן..

    להלן המדריך לביצוע,

    שלב 1: הקמת אתר מכירות לעמותה

    בשלב ראשון אנו נרצה להקים תשתית שתאפשר הצגה ומכירה של מוצרים און ליין. אתר מכירות יכלול תצוגה מסודרת של מוצרים לצד סל קניות ואפשרויות תשלום כך שניתן יהיה לגבות כסף מהלקוחות וטיפול בהזמנתם.

    מטרת הצגה של מוצרים הנו להקל על קהלים פוטנציאליים להגיע לאתר ולבצע רכישה בעלות גבוהה יותר אך עבור מטרה טובה. ככל שהמוצרים יהיו בעלי הקשר טוב יותר לפעילות העמותה, כך נראה תוצאות טובות יותר.

    שלב 2: יצירת שיתוף פעולה עם ספק

    עם אתר מכירות מוכן והגדרה של סוג המוצרים שנרצה להציג ולמכור באתר של העמותה, ניתן לגשת לספקים שונים בכדי ליצור שיתוף פעולה לטובת כלל הצדדים.

    מהצד של העמותה יוצגו מוצרים במחירים גבוהים במידה מערכם בשוק אך המוצרים יוצגו כרכישה חברתית המעניקה ערך לגולשים.

    מהצד של הספק יהיה עוד אפיק שיווקי אשר חוסך עלויות אחרות מלבד השילוח ולכן ביכולתו של הספק להציע מחירים תחרותיים ולאפשר מנעד רחב יותר של רווחיות לטובת העמותה.

    בצורה זו, כאשר מתבצעת רכישה באתר המכירות של העמותה, ההזמנה עוברת לטיפול ושילוח בידי הספק ואילו העמותה זוכה להפרש בין עלות הרכישה לבין עלות המוצר מידי הספק וכך בעצם מגולמת הכנסה עבור העמותה.

    שלב 3: השגת מענק גוגל לעמותות

    כדי להבטיח מכירות, יש לפעול בכדי לשווק את המוצרים באתר המכירות. לעמותות עומדת זכות בדמות "מענק גוגל לעמותות" אשר משמעותה 10,000$ מידי חודש לשיווק במנוע החיפוש.

    בעזרת רישום וניהול אפקטיבי של מענק גוגל לעמותות ניתן להגיע לקהלי יעד רחבים במיוחד עם ההצעה לרכישת המוצרים שעומדים למכירה. גוגל מאפשרת מכירות עם מענק זה כל עוד הרווחים מוקדשים לפעילות העמותה וזה בדיוק מה שאנחנו עושים..

    לסיכום

    עמותות יכולות לתרום רבות לקהילה וגם להיות רווחיות על ידי שילוב פעילויות עסקיות והתנדבותיות יחד. בעזרת הכלים מעלה (יש אחרים..) ניתן לייצר מקורות הכנסה חדשים ויציבים וללא סיכונים רבים מידי. פנו אלינו להתייעצות ואו למידע נוסף בנושא זה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן