fbpx

אתם משלמים כסף מידי חודש למקדם אתרים אך במקום לעלות במיקומים אתם יורדים במיקומים? אתם בוודאי שואלים את עצמכם, האם מקדם האתרים מספיק מקצועי ואו איך יכול להיות שלמרות העבודה הקשה של מקדם האתרים, האתר ממשיך לצנוח במיקומים בתוצאות החיפוש? במאמר זה ננסה להסביר תופעה זו.

מה הסיבות לירידה במיקומים בגוגל?

כדי לענות על שאלה מורכבת זו, עלינו לחלק את התשובה לשניים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. הסיבה לירידה איטית ועקבית במיקומים.
    2. הסיבה לירידה מהירה וחדה במיקומים.

    זאת, מאחר ולאופן הירידה במיקומים יש מידע רב ערך עבורכם. בעזרת צפיה בנתונים ניתן לזהות לעתים קרובות את מקור הבעיה.

    ירידה מתמשכת במיקומים בגוגל:

    כאשר האתר חווה ירידה מתמשכת ועקבית במיקומים האורגניים בתוצאות החיפוש, יש לנו סיבה לדאגה. זאת, משום וזה מעיד על עמידה במקום והישארות מאחור בעוד תהליכים אחרים מתרחשים במקביל:

    • אתרים חדשים ונוחים יותר עולים לאוויר.
    • מתחרים מתקדמים על חשבונכם.

    יש מגוון רחב של סיבות לכך שהאתר יורד במיקומים האורגניים אך ירידה מתמשכת לאורך זמן מעידה על כך שהלקוחות שלכם פשוט לא מוצאים את הערך לו הם ציפו באתר שלכם. במילים אחרות, מנועי החיפוש מזהים שהגולשים לא באים על סיפוקם ולכן מפנים את התנועה למתחרים שמצליחים בכך.

    כלומר, במידה ואתם רוצים לעצור את ההידרדרות במיקומים האורגניים, עליכם למקד את המאמצים שלכם בשיפור חוויית השימוש באתר ולערוך בתדירות גבוהה יותר את התוכן כך שיענה על שלושה קריטריונים:

    1. התוכן יהיה כתוב בצורה איכותית.
    2. התוכן יהיה רלוונטי לצורכי הלקוחות.
    3. התוכן יהיה עדכני ומדויק.

    במידה ואתם תנהלו את האתר כנדרש ותצליחו לחזור ולספק את המענה על צורכי הלקוחות, מיקומכם בגוגל ישמר ואף תחזרו למיקומים גבוהים יותר.

    ירידה מהירה במיקומים בגוגל:

    כאשר אתר אינטרנט חווה ירידה חדה במיקומים, מצבכם יכול להיות טוב למדי ואו רע למדי. זאת כי צניחה במיקומים מתרחשת בשני סוגי מקרים:

    1. עדכון גוגל – עדכון אלגוריתם של מנוע החיפוש.
    2. ענישה מגוגל – מכה ישירה לאתר בצורה מכוונת.

    במרבית המקרים מדובר בעדכון אלגוריתם של מנוע החיפוש. למרות המכה החזקה שתספגו בעדכון, האתר צפוי לחזור למיקומים האורגניים הקיימים לאחר תקופה של מספר חודשים עם יציאת עדכון משלים המתקן עיוותים הקיימים בכל עדכון ומהם נפגעתם.

    אך, ישנם מקרים בהם בוצעו מניפולציות על מנועי החיפוש בהם עדכוני אלגוריתם "מענישים" אתרים אשר מפרים את התנאים השונים ומנסים "לעבוד" על מנועי החיפוש. התשובה על השאלה מעלה במקרה שלכם תלוי בעיקר בשיטות הקידום של מקדם האתרים ועליכם לבדוק האם מקדם האתרים עוסק רק בבניית קישורים ובהטמעת קודים שמטרתן להשפיע על מנועי החיפוש אך לא מייצרים ערך עבור המשתמשים.

    אם מקדם האתרים עוסק ביצירת ערך עבור הלקוחות על ידי יצירת תוכן איכותי ואו על ידי שיפור חווית השימוש והקריאה של התוכן, אין לכם כל סיבה לדאגה. נכון, זה מעצבן. נכון, זה מתסכל. אבל, תחוו תיקן עתידי גם מבלי שתידרשו לעשות יותר מידי.

    אז, האם מקדם האתרים עושה עבודה טובה?

    התשובה פשוטה. האם בתקופה החולפת האתר הציע תוכן איכותי, רלוונטי ועדכני אשר תאם את ציפיות הגולשים? אם כן, אל דאגה. המקדם אתרים כנראה בסדר. אם בתקופה החולפת לא פורסמו תכנים חדשים באתר ולא נעשו שינויים בתוכן האתר, הרי שמקדם האתרים עובד עליכם ועל גוגל וזה הזמן להחליף מקדם אתרים.

    לסיכום,

    כיום, לא מספיק להתלות תקוות במקדם אתרים. (אתם מוזמנים לקרוא מעט אודות שירותי ניהול אתרים) במקביל או במקום זאת, חשוב לתלות תקוות בלקוחות שלכם ולחשוב עליהם ועל הצרכים שלהם ולסמוך עליהם שיתנהגו בצורה ראויה שתתן אינדיקציה למנועי החיפוש שאתם אלו שמייצרים את הערך הגבוה ביותר עבורם. נכון, זה לוקח זמן אבל רק ככה תלכו על בטוח ותעלו אט אט במיקומים וגם תישארו בהם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן