fbpx

רבים חושבים שקל לנהל חנות וירטואלית. זאת משום שמפרסמים להם בפייסבוק "כסף קל בשופיפיי" או "איך לעשות כסף מהיר באינטרנט" וכ"ו. בפועל, ניהול חנות וירטואלית דורש זמן רק ובעיקר הרבה עבודה קשה מסביב לשעון כדי להצליח. במאמר זה אנו מסכמים את מה שיש לדעת בכדי להצליח למכור מוצרים או שירותים און ליין.

מדריך ניהול חנות וירטואלית

נתחיל בכמה עובדות חשובות:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. ניהול חנות וירטואלית אינה פשוטה מניהול חנות פיזית!
    2. ניהול חנות וירטואלית אינה זולה בהכרח מניהול חנות פיזית!
    3. ניהול חנות וירטואלית אינה מבטיחה הצלחה מהירה!

    עובדות אלו חשובות מאוד מאחר ויש רבים שמגיעים אלינו עם רצון לבניית אתר מכירות מקוון ואו עם אתר שנבנה עבורם והם בטוחים שתוך מספר ימים המכירות יחלו בכוחות עצמן. אז זהו, שלא. בדיוק כמו בחנות פיזית שיש לפרסם אודות קיומו, בדיוק כמו חנות פיזית שיש להופיע ברחובות הראשיים, כך חנויות ברשת חייבות להופיע במקומות הנכונים ובזמנים הנכונים עבור הרוכשים המדויקים ביותר. וזו כאמור אינה משימה פשוטה..

    אז אך בכל זאת לנהל חנות וירטואלית מצליחה?

    בשביל זה אנחנו כאן. עם ניסיון של לא מעט שנים בניהול חנויות מקוונות עבור אחרים, ביכולתנו להעניק לכם את הדגשים שיגדילו את סיכויי ההצלחה של החנות שלכם באופן משמעותי. להלן רשימת טיפים שכדאי מאוד להשקיע בהם בניהול השוטף:

    • תכננו את החנות כמו שצריך!
    • הציגו מוצרים בהיררכיה נכונה!
    • השקיעו בכל מוצר ומוצר כמו שצריך!
    • נהלו מבצעים/הטבות לחגים ושותפים!
    • שמרו על קשר עם הגולשים שלכם!

    כעת נסביר בקצרה איך כל טיפ וטיפ ברשימה מעלה באה לידי ביטוי:

    טיפ: תכננו את החנות כמו שצריך!

    בעולם המקוון, התחרות עזה. אתם מתחרים באינספור חנויות בפריסה ארצית ואף עולמית על אותן הקהלים (גולשים המחפשים את מה שאתם מציעים..). לכן, עליכם להתמקד ולזהות את האפיק בו אתם רוצים להצליח. אין טעם למכור "בגדים" ככלל, לעומת זאת בהחלט כדאי למכור "בגדי נשים במידות גדולות".

    כלומר, בחרו את הנישה שלכם היטב והתמקדו בה. זאת משום ועדיף נתח משמעותי מחלק יחסי מהשוק מאשר נתח מזערי מהשוק כולו. למה? מאחר ובסבירות רבה לא תזכו למכור יותר מידי במידה ואתם מנסים להתחרות בענקיות אופנה ואתרי אינטרנט מבוססים עם תקציבי שיווק גדולים במיוחד.

    טיפ: הציגו מוצרים בהיררכיה נכונה!

    בחרתם נישה. זה נהדר, כעת עליכם לספר למנועי החיפוש והגולשים שלכם היכן נמצא כל פרט ופרט באתר. במידה והחנות שלכם מבולגנת, הרוכשים יברחו ומנועי החיפוש יעניקו למתחרים שלכם את המקום שלכם. לעומת זאת, אם תשקיעו ותסדרו את האתר בצורה נכונה, גם המשתמשים יתמצאו בקלות ויוסיפו עוד ועוד פריטים לסל וגם מנועי החיפוש יבינו את האתר טוב יותר ויקדמו אתכם במעלה התוצאות ומעגל הקסמים ילך ויתרחב עד להתבססות העסק במרחב המקוון.

    טיפ: השקיעו בכל מוצר ומוצר כמו שצריך!

    אין טעם להעלות לאתר כמויות גדולות של מוצרים. כמות גדולה של מוצרים משמעותה בלגן ואי מיקוד נכון בנישה שלכם. ככלל עדיף להעלות מספר מצומצם אך מדויק של מוצרים על פני כמות גדולה של מוצרים שונים או מקבילים. יתרה מכך, רבים מעלים מוצרים במספר דקות מבלי לתת את הדעת לכך שאף אחד לא יגיע למוצרים אלו. מה שנכון לעשות, הנו להשקיע שעה ואפילו שעתיים בכל מוצר בכדי שהמוצר יראה ויוצג בהתאמה לחיפושים של המשתמשים ודרישותיהם.

    מוצר חייב להכיל:

    • כותרת מדויקת ומפתה בו זמנית!
    • תיאור מדויק ומשכנע בו זמנית!
    • תמונות איכותיות ומגרות בו זמנית!
    • שיוך לקטגוריות ותגיות בו זמנית!
    • תוכן ייחודי אך מבוסס מילות מפתח!
    • ועוד..

    לא ניתן להשיג ערכים אלו ללא מחקר מתאים וללא חשיבה על רצונותיהם של הגולשים שלנו. לכן, העלאת מוצר ביעף לא תבטיח הצלחה. מצד שני, השקעה במחשבה ובדיוק רב בכל מוצר ומוצר מבטיח לנו שעם הזמן החשיפה למוצר תגדל והמכירות של המוצר ירקיעו שחקים.

    טיפ: נהלו מבצעים/הטבות לחגים ושותפים!

    אחד הדרכים להניע חנות וירטואלית בהצלחה הנו על ידי שיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים ומבוססים. כך לדוגמה, ניתן לבצע שיתופי פעולה עם אתרי קופונים, אתרי ועדי עובדים, קבוצות פייסבוק חזקות ועוד. בעזרת התמקדות מסודרת מראש, ניתן לדעת אילו שיתופי פעולה יעבדו טוב יותר ולהשקיע בהם כספים/הנחות משמעותיות.

    בשיתופי פעולה אלו אסור לרדת לרמות זילות מצד המשתמשים. לכן, חשוב לבצע שיתופי פעולה אלו באירועים ייחודיים בלבד כדוגמת חגים או אירועים משמחים אחרים ש"מצדיקים" הנחה משמעותית מבלי שהגולשים יצפו למחירים אלו ביתר השנה.

    טיפ: שמרו על קשר עם הגולשים שלכם!

    שמרו על קשר!!! מי שביקר אצלכם באתר פעם אחת, בוודאי ירצה לבקר בשנית. מי שקנה אצלכם פעם אחת, בוודאי ירצה לקנות מכם פעם נוספת! לכן, מחובתכם לשמור על קשר עם הגולשים והרוכשים שלכם במגוון דרכים יצירתיות אך קבועות.

    דוגמאות לשמירה על קשר:

    • ניהול קמפיין שיווק מחדש (רימרקטינג) לגולשים שלכם.
    • ניהול קמפיין דיוור לנרשמים לקבלת עדכונים.
    • ניהול קמפיין דיוור לרוכשים שלכם.
    • ועוד..

    מאות מחקרים וסקרים נפרדים מראים שהלקוח הטוב ביותר הנו לקוח חוזר. הוא יודע מה טיב השירות, הוא יודע מה טיב המוצרים, הוא כבר אינו חושש ולכן פתוח לבצע רכישות חוזרות אם רק תעודדו אותו לעשות כן. האחריות שלכם לייצר קשר רציף עם הלקוחות כי זה מה שיבנה את העסק שלכם בטווח הארוך!

    לסיכום,

    אם קראתם עד כאן, אתם מבינים שניהול חנות וירטואלית אינה קלה כפי שניתן היה לחשוב. ניהול חנות וירטואלית דורש זמן, אנרגיה, קשה רב ועוד. במידה ויש לכם זמן לנהל את החנות עצמאית, זו תהיה האופציה העדיפה. במידה ואין לכם זמן לנהל את החנות, אנו מנהלי אתרים מקצוענים ושמחים לקחת על עצמנו לקוחות חדשים. פנו אלינו להתייעצות ללא עלות וללא התחייבות ונשמח לעזור.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן