fbpx

רבים חושבים שלנהל אתר סחר מקוון זה קלי קלות. אך, למרות העובדה שהאתר וירטואלי, המוצרים הנמכרים בו הם בהחלט מוצרים אמיתיים שיש לשלוח ללקוחות בסיומם של רכישות באתר. מסיבה זו, יש חשיבות עליונה בניהול נכון ומוקפד של מלאים ומחירים בחנויות מקוונות ועל נושא המלאי אנו נרחיב במאמר זה.

ניהול מלאי בחנות וירטואלית

אתם בעלים גאים של חנות וירטואלית המוכרת מוצרים עם מלאי מוגבל כדוגמת קולקציית בגדים, מוצר מיובא מחו"ל ועוד? ובכן, אתם לא רוצים להגיע למצב בו לקוח/ה רוכש/ת מוצר בחנות ואף משלמת עליו במועד הרכישה אך אין את המוצר במלאי הפיזי של החנות. ישנם מקרים בהם ניתן להרים טלפון ליבואן הרשמי ולהשיג פריט נוסף כדי לספק את הזמנת הלקוחה אך במקרים אחרים אין לנו מענה אמיתי לרוכש/ת וזו כבר בעיה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כדי למנוע מצבים לא נעימים ופגיעה בשם הטוב של החנות, יש להקפיד על ניהול מלאי אפקטיבי לאורך זמן וזאת ניתן לעשות באחת מהשיטות הבאות:

    שיטות ניהול מלאי בחנות וירטואלית

    1. ניהול מלאי ידני באתר.
    2. ניהול מלאי בעזרת קובץ CSV.
    3. ניהול מלאי בעזרת ממשוק API.

    נעבור כעת וננסה להבין איזו שיטה מתאימה לכם:

    ניהול מלאי באתר בצורה ידנית:

    איך זה עובד: עריכה ידנית של כל מוצר ומוצר במערכת ניהול החנות.
    למי מתאים: לעסקים קטנים, לעסקים עם מוצרים ללא מגבלת מלאי.
    כמה מורכב: אינו מורכב אך דורש זמן עבודה רב.

    אם אתם מנהלים אתר אינטרנט עם מעט מוצרים ואו מעט הזמנות חיות, ניתן להקצות מספר מועט של מלאים לכל מוצר וכך לעקוב אחר המלאי בחנות ביחס למלאי האמיתי שעומד לרשותכם. בצורה זו, אתם עם יד על הדופק ומצד שני אינכם צריכים פיתוח מורכב ואו יכולות טכניות מתקדמות.

    במקרים מסוימים, בעלי חנויות אינם מקציבים מלאי למוצר מסוים אלא מגדירים האם "במלאי" ואו "אזל מהמלאי" בלבד. זאת כאשר יש מיעוט עסקאות וניתן להשיג את המוצרים מהמתחרים ואו מהיבואן בעת הצורך.

    זו הצורה בה מרבית בעלי החנויות מנהלים את המלאי שלהם.

    ניהול מלאי באתר בעזרת קובץ Excel:

    איך זה עובד: עריכה גורפת בעזרת קובץ מותאם למערכת האתר.
    למי מתאים: לעסקים עם עדכונים תדירים ומוצרים עם ווריאציות.
    כמה מורכב: דורש ניסיון, טעות יכולה לגרור פגיעה חמורה באתר.

    אם אתם מנהלים אתר אינטרנט המוכר מוצרי אופנה בקולקציות מוגבלות ואו מוכר מוצרים אשר נמכרים במהירות רבה, עליכם לנהל את האתר בצורה נכונה יותר כדי שלא תבזבזו את כל יומכם בעדכוני מלאי. לכן, תיעזרו בקובץ ייצוא מסוג CSV. אך מדובר בשיטה אשר דורשת סיוע מצד גורם טכני שידע לגבות את האתר על תכניו לפני כל ייבוא של עדכוני מלאי ומחירים.

    זו הצורה בה עסקים עם מלאי נרחב ואו עם מלאי אופנה מנהלים את המלאי שלהם.

    ניהול מלאי באתר בעזרת ממשוק API:

    איך זה עובד: האתר מתעדכן אוטומטית הישר ממערכת ניהול המלאי הפיזי.
    למי מתאים: לעסקים בינוניים וגדולים אשר מחזיקים במלאי גדול במיוחד.
    כמה מורכב: יש עלויות פיתוח חד פעמיות ולאחר מכן אין צורך באף פעולה.

    חברות בינוניות וגדולות, רשתות אופנה וקמעונאות ואחרות אינם יכולות לעקוב עצמאית אחר המלאי בכל סניף וסניף ולעדכן את מנהל החנות לשם כך. במקום זאת, הם מנהלים את המלאי שלהם בחנויות במערכת מסונכרנת אשר מציגה בכל רגע נתון את יתרת המלאי בכל סניף וסניף.

    במקרים אלו, יש לפתח יכולות מתקדמות לממשוק המערכת ניהול מלאי עם מערכת החנות כך שהחנות תציג נתוני אמת בכל זמן ואף תציג האם יש מלאי זמין בסניפים השונים. במקרים רבים, בעלי רשתות מגדירים מלאי נפרד לחלוטין (מחסן) עבור האתר כך שניתן יהיה להכניס את מאזני החנות המקוונת לסטטיסטיקה בדומה לאופן בו מתייחסים לחנויות הפיזיות.

    לסיכום,

    ניהול מלאי באתר אינטרנט הנו נושא מורכב למדי. כנותני שירותים בתחום הניהול אתרים, אנו מעניקים גם שירותי ניהול מלאי ללקוחות שלנו. לכן, אם יש לכם שאלות נוספות, בקשות לליווי, הנכם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לעזור!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן