fbpx

יש סיבות רבות לכך שנרצה לנתח אתר אינטרנט שלנו או של מתחרה שלנו. ניתוח אתרים הנו עניין מורכב מאחר ועלינו להכיר מספר רב של כלים שונים ומשלימים שיחדיו מציגים לנו את התמונה המלאה. אך, במאמר זה אנו נציג את הנושא על קצה המזלג לאלו המתעניינים בכך.

ניתוח אתרים

בכדי לפשט את תוכן המאמר, אנו בוחרים לחלק את המאמר לשני חלקים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. חלק ראשון: ניתוח אתר אינטרנט בבעלותנו.
    2. חלק שני: ניתוח אתר אינטרנט של מתחרים.

    אתם מוזמנים לדלג הישר לחלק שמעניין אתכם כמובן,

    ניתוח אתרים בבעלותנו:

    כאשר יש לנו אתר אינטרנט פעיל וברצוננו לנתח את ביצועיו, עלינו להגדיר בראש ובראשונה אילו יעדים אנו רוצים להשיג. האם אנו רוצים להבין איך ניתן לשפר את האתר? האם אנו רוצים להבין איך ניתן לקדם אורגנית את האתר? האם אנו רוצים להבין איך ניתן יהיה לקבל יותר פניות? ועוד..

    ברגע שאנו יודעים מה אנו מחפשים, ביכולתנו להתחיל להטמיע כלים שונים שמאפשרים לנו ללמוד על האתר מזוויות שונות.

    להלן רשימה חלקית של כלים אפשריים לשימוש:

    • Google Tag Maneger – כלי התגיות של גוגל.
    • Google Analytics – כלי מעקב אחר תנועה באתר.
    • Google Optimize – כלי לביצוע ניתוח השוואתי באתר.
    • Optimizely – כלי לביצוע ניתוח השוואתי (נוסף) באתר.
    • Matrica.Ynadex – כלי מעקב אחר תנועה + מפות חום וקליקים.
    • Hotjar – כלי למפות חום, מפות קליקים, וידאו ומשפכי תנועה.
    • ועוד..

    ניתוח אתר בעזרת כלים אלו ואחרים מאפשרים לנו להבין מי הקהל שלנו, מה הוא רוצה לקבל מאיתנו ואיך אנו יכולים לשפר את האתר לטובתו. אמנם לא קל לנתח את אינטרנט גם עם כלים אלו, אך כאשר אין לנו שליטה על האתר המשימה הופכת לקשה אף יותר ועל כך כעת..

    ניתוח אתרים של מתחרים:

    בין אם אתם מנסים לקדם את האתר אורגנית, בין אם אתם מנסים לקדם את האתר באמצעים ממומנים, בוודאי תרצו לדעת עוד על המתחרים שלכם! ידע על האתרים המתחרים מזכה אותנו בנקודות זכות ובסיכוי טוב יותר לנצח אותם בתחרות על לבם של הלקוחות הפוטנציאליים ומכך שגם לרווחים גדולים יותר.

    כדי לבחון אתר של מתחרים, יש להכיר את האתר על בוריו ולנסות להבין אילו גורמים הם המשמעותיים ביותר ואיך בדיוק מגיעים הגולשים לאתר. לשם כך, ניתן להיעזר בכלים שונים ולהצליב בין הנתונים שלהם יחד לתוצאה מדויקת יותר.

    להלן רשימה חלקית של כלים אפשריים לשימוש:

    • Similarweb – כלי לניתוח מקורות תנועה לאתר.
    • Alexa – כלי לניתוח כמות כניסות לאתר.
    • Woorank – כלי לזיהוי חזקות וחולשות של אתר.
    • Semrush – כלי לזיהוי פעילות אורגנית וממומנת לאתר.
    • Moz – כלי לזיהוי עצמה אורגנית (קישורים נכנסים) לאתר.
    • Google Adwords – כלי לזיהוי עצמת המותג / מידת חיפושים.
    • ועוד..

    כדי שהמידע הרב שאספנו באמצעות מקורות חיצוניים רבים יביא לידי קצת היגיון, יש לדעת מה עושים ומה מחפשים מראש וזאת כדי שניתן יהיה להצליב את המידע ולהפוך אותו לבעל משמעות.

    לסיכום,

    ניתוח אתרים אינו בהכרח כה פשוט כפי שאולי ישמע לחלק מהאנשים העובדים בעולם הדיגיטל. אך, מדובר במשימה קשה גם לאנשים שעוסקים באינטרנט בחיי היום יום שלהם ובטח עבור האדם הפשוט שאינו יודע לעשות שימוש בכלים רבים ולהסיק מהן מסקנות בעלות ערך.

    מעוניינים שנבצע עבורכם מחקר אודות האתר שלכם ואו אתר מתחרה? השאירו פרטים באתר ואנו מבטיחים לחזור אליכם בהקדם האפשרי ולנסות להשיג עבורכם את כל המידע החסר שרצוי לכם.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן