fbpx

יש כל כך הרבה שיטות לפרסם את העסק בעולם הפיזי והמקוון, אך מעטים הם שיטות הפרסום שאפקטיבים ברמה של פרסום במנועי החיפוש. במאמר זה אנחנו לא נתייחס לפרסום באתרי אינטרנט (רשת המדיה) ואו ברשתות חברתיות אלא אך ורק לאפשרויות הפרסום במנועי החיפוש (על מי אנחנו עובדים? בגוגל!).

פרסום אתר במנועי חיפוש

רגע לפני שאתם ממשיכים לקרוא מאמר זה, חשוב להבין שפרסום במנוע החיפוש אינו מתאים לכל עסק, עליכם לבדוק שהרווחיות שלכם על השירות/מוצר מספיק גבוהה ושהמוצר שלכם אכן עונה על צורך שאנשים מחפשים בפועל.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אם השירות/מוצר שלכם אכן עונה על צורך שרבים מחפשים ויש לכם רווחיות נאה, הרי שכדאי לכם להמשיך לקרוא.

    סוגי פרסום בגוגל:

    • סוגי פרסום לאתרי תדמית, מכירות ומידע:
      • פרסום בעזרת מילות מפתח.
      • פרסום בעזרת מילות מפתח + קהלים.
      • פרסום דינמי בעזרת אינדקס האתר.
      • פרסום בעזרת גוגל מיי ביזנס (אקספרס).
    • סוגי פרסום נוספים לאתרי מכירות:
      • פרסום בגוגל קניות.
      • פרסום בגוגל קניות + קהלים.

    בסך הכל, יש 7 סוגי קמפיינים אפשריים לתצוגה בתוך תוצאות החיפוש של גוגל (ויתר מנועי החיפוש..) ועליהם נרצה להרחיב כעת,

    בואו נעבור על סוגי הפרסום הללו בקצרה,

    פרסום בעזרת מילות מפתח:

    זהו שיטת הפרסום היקרה אך גם המובילה במנועי החיפוש. אנו בוחרים מילות מפתח שהלקוחות שלנו צפויים לחפש במנוע החיפוש ומבקשים להציג מודעה משלנו מעל תוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש. בשיטת פרסום זו, אנו בעצם מתחרים מול מספר רב של מתחרים בסוג של מכרז וירטואלי מהיר על המיקום של המודעה שלנו בראש התוצאות (1-4 בראש התוצאות, 5-6 בתחתית התוצאות).

    מאחר והגולשים מחפשים אחר צורך אמיתי ומידי, יש הקשר ישיר בין העלות על כל כניסת לקוח פוטנציאלי לאתר ובין המכירות בפועל. אבל, התחרות לא פשוטה ויש ענפים בהם מחיר לקליק על המודעה יכול להגיע גם לעשרות שקלים ולעתים גם למאות שקלים בהתאמה לשירות.

    פרסום בעזרת מילות מפתח + קהלים:

    אם כבר יש לכם תנועה באתר האינטרנט שלכם ואו אם אתם יכולים לרכוש דאטה מאת אתרים אחרים בתחום שלכם, ביכולתכם לנצל את קהל המבקרים באתר בכדי להוזיל עלויות פרסום בחיפוש בצורה דרמטית. בעצם, במקום להתחרות על המיקום בראש תוצאות החיפוש מול כלל המתחרים, אנו מתחרים על המשתמש עצמו יחד עם הביטוי שחיפש ולרוב מידת הרלוונטיות של המודעה שלנו עולה ולכן העלות שלנו לכל כניסה חוזרת או נרכשת יורדת בצורה משמעותית והאפקטיביות עולה.

    נסביר, במסגרת המכרז, נבחנים מגוון פרמטרים מלבד העלות שאתם מוכנים לשלם לכניסת לקוח לאתר. כאשר העמוד רלוונטי והגולש כבר ביקר בעבר בתוכן דומה באתר שלכם, הרי שאתם עדיפים על המתחרים ברמת הערך לגולש ולכן תשלמו הרבה פחות כסף על אותו הגולש בדיוק.

    פרסום דינמי בחיפוש (אינדקס האתר):

    קמפיין דינמי בגוגל הנו אחד הקמפיינים הזולים והאפקטיבים ביותר שיש למנועי החיפוש להציע. במסגרת קמפיין זה, מנוע החיפוש סורק את האתר ומייצר מודעה באופן אוטומטי לכל עמוד ועמוד באתר. מודעות אלו מוצגות לפי שיקול דעתה של מנוע החיפוש וזאת בהתאם להתנהגות ולחיפוש שביצעו המשתמשים במנוע החיפוש.

    קמפיין דינמי בחיפוש מאפשר לנו להקצות תקציבים נמוכים במיוחד גם על תחומים תחרותיים והפרסום ייכנס לתוקף כאשר יש שעות שפל בהם התחרות יורדת זמנית (על בסיס מקום פנוי). סוג פרסום זה יעיל במיוחד כאשר לאתר אינטרנט יש מספר רב של עמודי תוכן או מוצרים וזאת כי מספיקים מספר ביטויי מפתח בהם אנו מצליחים להשתחל בעלויות זניחות לראש תוצאות החיפוש בכדי להפוך את התהליך כולו לרווחי במיוחד.

    פרסום בעזרת גוגל אקספרס בתוצאות המיקום:

    אם לא שמתם לב, בשנים האחרונות מוצגות תוצאות מיקום מתחת לשני התוצאות האורגניות הראשונות. תוצאות אלו אמנם קשורות למיקום של העסק. אך ניתן למנף פרסום אפקטיבי זה במחירים שפויים לגמרי.

    כדי לפרסם את העסק תחת המיקומים בראש תוצאות החיפוש, יש להקים חשבון בגוגל מיי ביזנס ואז להקים קמפיין פרסומי בגוגל אדס אקספרס עם דגש על התוצאות בחיפוש ופחות על גבי המפה בפועל. אתם תתפלאו כמה קמפיין מסוג זה אפקטיבי בנישות רוויות תחרות כדוגמת עורכי דין, יועצי משכנתאות ועוד..

    פרסום בגוגל קניות בראש תוצאות החיפוש:

    פעם לא מעט חנויות אינטרנטיות עבדו בשיתוף פעולה עם כלי השוואת מחירים כדוגמת זאפ בעיקר משום ופלטפורמות אלו כמעט תמיד מובילות בתוצאות החיפוש. אבל, בשנים האחרונות, גוגל נוגסת בנתח של כלים אלו, היא עושה זאת על ידי הצגת מודעות של מוצרים הישר מעל התוצאות בחיפוש עם תמונה, מחיר, עלות משלוח וזמינות במלאי.

    מדובר בקמפיין יקר למדי ויש להיערך לכך בצורה חכמה בכדי להציג רק מוצרים בהם הרווחיות גבוהה למדי. ניתן לסנן את המוצרים ברמת הקמפיין על ידי הוספת פרמטרים נוספים בפיד הנתונים (נדרשת עזרה מקצועית) כדוגמת הוספת קטגוריות ותגיות לסינון יעיל וסגמנטציה של המוצרים.

    פרסום בגוגל קניות + קהלים:

    ניתן לקחת את הקמפיין הקודם לרמות חדשות על ידי זיהוי קהלים שביקרו באתר וכבר התעניינו במוצרים זהים או דומים בעבר על ידי הוספת קהלים לקמפיין הקניות.

    בעזרת שינוי אופן הצגת המודעות לפי הגולש ולא לפי התחרות, ניתן לחתוך עלויות פרסום בחצי ואף חשוב מכך, ניתן להתחרות עם מחירים גבוהים יותר רק על המוצרים והקהלים שצפויים לרכוש ברמת וודאות גבוהה.

    מידת הכדאיות של הפרסום בגוגל:

    לכל סוג קמפיין יש יתרונות וחסרונות. כל עסק נדרש לתפור תמהיל פרסום בהתאמה אישית למוצרים/שירותים שמוצעים על ידם. לכן, אין עדיפות לקמפיין אחד על משנהו. אך בהחלט ניתן לומר שכלל הקמפיינים הללו משתלבים זה בזה בצורה מעולה. כלומר, רצוי לשלב כמה סוגי קמפיינים יחד.

    לדוגמה: הנעת תנועה זולה בעזרת קמפיין דינמי ואחר מכך התחרות על קהל זה ממש בקמפיין מבוסס מילות מפתח בתחומים תחרותיים יותר.

    אמנם נדרשת אסטרטגיה מדוקדקת לתוכן האתר כך שהאתר יציג מידע רב אודות נושאים המעניינים את הלקוחות בשלבי טרום רכישה של השירות/מוצר ואז כאשר הלקוח יבשיל, אנו נהיה מוכנים לקראתו. אך הרעיון מובן למדי..

    לסיכום,

    סיכוי סביר שאין לכם זמן או רצון להתעסק בהקמה של קמפיינים פרסומיים ובאופטימיזציה שוטפת שלהם יום אחר יום. במידה ואתם עדיין רוצים תוצאות אופטימליות, ביכולתכם לפנות אלינו שנבצע זאת עבורכם. כחברה לניהול אתרי אינטרנט, אנו בונים תכניות אסטרטגיות ארוכות טווח בשילוב מגוון קמפיינים נוספים ברשת המדיה ובפלטפורמות נוספות. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן