fbpx

יש מיליוני אתרי מכירות בעולם. אך יש מעט מאוד אתרי קטלוג עסקיים וזאת בגלל שרוב החברות היצרניות והיבואניות מייצרות מספיק ביזנס מכדי לטרוח ולשפר את השירות לסוחרים. 

אבל, בשנה החולפת אנו רואים עוד ועוד מפעלים, יצרנים, יבואנים שכן החליטו שהגיע הזמן לייצר תקשורת חכמה יותר עם הלקוחות העסקיים שלהם כאשר כפועל יוצא מכך הם מרוויחות נגיסה משמעותית יותר בשוק כמו גם חיסכון משמעותי בהתעסקות האנושית בתהליך המכירה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אבל איך בונים אתר קטלוגי מקצועי? כמה עולה ליצור חוויית שימוש שתייתר את איש המכירות באמצע? על כך ועוד במאמר זה.

    בניית אתר קטלוגי לספקים

    כמה לקוחות יש לחברה שלכם? כמה מתוכם מזמינים מכם כבר שנים רבות? אולי הגיע הזמן לאפשר להם לנהל את רשימות הרכש שלהם בצורה מקוונת גם בלי שהם יצטרכו לעבור דרך מענה אנושי רק כדי לבצע הזמנה של עוד מוצרים שאזלו מהמלאי?

    אתר קטלוגי אמיתי מקנה לכם את החופש להעניק הצעת מחיר לכלל המוצרים בצורה מותאמת לכל משווק ומשווק גם בלי לנהל שיח על כל שינוי מחירים בכל פעם מחדש.

    כדי לעשות זאת נכון, יש צורך במענה על הדרישות הבאות:

    1. אתר מעוצב בצורה נוחה.
    2. אתר המאפשר הרכבת סל לקבלת הצעה.
    3. אתר המאפשר גמישות מחירים (לפי לקוח).
    4. אתר המציע תמחור כמותי ואיכותי.
    5. אתר המאפשר הצגת קרדיט פר לקוח.

    מה זה בעצם אומר? נרחיב כעת,

    אתר מעוצב בצורה נוחה

    על האתר להיות מעוצב "לאנשים פשוטים". לקוחות עסקיים אמנם יודעים לעשות ביזנס אך לא תמיד יודעים לעבוד עם מחשב באותה צורה שהדור הצעיר יודע. עלינו לשמור על נראות סימטרית, ברורה ואחידה תוך שמירה על היררכיה הגיונית ומסודרת כך שכל אחד יוכל למצוא את המוצרים הרצויים לו במהירות ובפשטות.

    אמנם זה נשמע כמו משימה פשוטה למדי. אבל בפועל זו משימה מורכבת במיוחד. שמירה על פשטות אינה קלה כאשר יש היצע רב של מוצרים ואו כאשר יש מגוון מוצרים דומים הדורשים סינונים ותיוגים לשם בידול והפרדה..

    הרכבת רשימת רכש להצעת מחיר

    ברוב העסקים, אין אפשרות לבצע רכישות בכרטיס אשראי, בטח שלא בעסקאות של עשרות ומאות אלפי שקלים. לכן, על האתר להתאים עצמו לצורכי הלקוחות ולאפשר הרכבת רשימת רכש לקבל הצעת מחיר בהתאמה אישית מהסוכן המוכר והטוב..

    מעבר לכך, במקרים מסוימים כאשר מדובר בהיקפים קטנים ניתן גם לאפשר ביצוע רכישה בהעברה בנקאית.

    הצגת מחירים על פי לקוח

    אין משווק אחד דומה למשווק אחר. כל משווק רוכש היקפי מלאי שונים, בקו אשראי שונה וכמובן עם וותק אחר לגמרי. לכן, גם המחירים צריכים להיות מוצגים בהתאמה ללקוח.

    באתרי קטלוג עסקיים, ניתן לקבוע רמות שונות של מחירים בהתאם ללקוח. ניתן לקבוע אחוז הנחה נוסף לכל הזמנה בהתאם להשתייכותו לקבוצת רוכשים ואו הנחה מסוימת בהתאמה אישית ללקוח ספציפית.

    תמחור כמותי ואיכותי בהתאמה

    כאשר מתבצעים רכישות כמותיות באמצעות האתר הקטלוגי, המחירים צריכים להשתנות בהתאמה. לקוח שמבצע הזמנה של קונטיינר שלם לא צריך לקבל הצעת מחיר כפי שמקבל מי שמבצע הזמנה של 20 ארגזים..

    כמו כן, יש גם משמעות לאופי הרכישות, האם מדובר במוצרים עם ביקוש גבוהה ואו ביקוש נמוך, האם מדובר במוצרים עם מלאי גבוהה ועומד או במוצרים עם מגבלת מלאי זמנית/קבועה וכן הלאה.

    הגדרת קו אשראי לכל לקוח

    הלקוח מוכר וקבוע מזה שנים, רוב הסיכויים שיש לו אצלכם קרדיט המאפשר לו גמישות בביצוע הזמנות ותשלומים בהתאם למכירות שלו בשטח. גם האתר הקטלוגי צריך לשקף זאת ולאפשר ללקוח את היכולת לבצע הזמנות עד למגבלת האשראי ישירות מהאתר גם בלי לעבור דרך איש מכירות בנוסף.

    לפעמים קו האשראי מגיע יחד עם ריביות ואו מגבלת זמן, גם פרמטרים אלו צריכים להילקח בחשבון ולהיכנס לפיתוח של המערכת.

    כמה עולה לבנות אתר קטלוגי מסוג זה?

    הכל תלוי בבקשות שלכם. את הצדדים הטכניים של כל מה שפירטנו מעלה אפשר לבצע בעלויות די קבועות (כ-30,000 ש"ח) אך המשתנה העיקרי הנו זה העיצובי. איך יראה האתר הקטלוגי, איזה חוויית שימוש נעניק להם, כמה נוח יהיה להשתמש במערכת ועוד ועוד.

    לסיכום, אתר קטלוגי מקצועי שמותאם לשימוש מידי ולנוחות מקסימלית צפוי לעלות בין 30,000 ש"ח לאתר פשוט ועד 80,000 ש"ח לאתר הכולל מיתוג מושקע ונראות מרשימה.

    רוצים ללמוד עוד על הנושא? מעוניינים להבין למה עליכם לצפות? פשוט השאירו פרטים ונשמח לעמוד לרשותכם! בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן