יש לא מעט תחומים בהם אין לבעלי עסק כל רצון להתעסק עם הלקוח הפרטי בקצה (business to costumer) וזאת כי הרווחיות נמוכה מידי והיא איננה מצדיקה החזקת מערך תפעולי ושירותי שהלקוח הפרטי ירצה לקבל. במקרים אלו, האתר מכירות יפנה ללקוחות עסקיים למכר כמותי ואיכותי (business to business) והם אלו שיבצעו את השלב האחרון מול לקוחות הקצה הפרטיים.
במאמר זה נסביר אודות הדרישות הנפוצות לחנויות B2B כדי שגם אתם תדעו מה לדרוש בעת פיתוח החנות האינטרנטית שלכם!
יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!
חנות אינטרנטית B2B
חנות אינטרנטית שפונה לקהל עסקי אינה דומה כלל ועיקר לחנות אינטרנטית לקהל הפרטי. אתר מכירות עסקי ישקף זאת בכמעט כל רובד אפשרי:
- תצוגה משתנה מלקוח ללקוח.
- תצוגה מסודרת לרכישה כמותית.
- תצוגה מותאמת להיקפים גדולים.
- תוכן מותאם דרישות עסקיות.
- אמצעי תשלום שונים לחלוטין.
אתרי סחר ללקוחות עסקיים יכולים להטעות לקוח פרטי שנכנס לאתר בגלישה ספונטנית ברשת אבל ברגע שינסה לרכוש מוצר ואו ללמוד עוד על המוצר, הוא יבין שאתר זה איננו משרת אותו אלא לקוחות הרוכשים בהיקפים כמותיים.
לכן, אם אתם בשלב בו אתם שוקלים בניית חנות אינטרנטית B2B או אף החלטתם לבנות אתר מכירות עסקי, אילו דרישות שכדאי לבקש כבר כעת!
נעבור בזריזות על הרבדים השונים באתר מכירות B2B,
תצוגה מותאמת אישית לכל לקוח
אין לקוח עסקי אחד דומה ללקוח עסקי אחר. לקוח אחד קונה בפעימות של 200 יחידות אחר קונה בפעימות של 1000 יחידות. לקוח אחד רוכש מידי שבוע ולקוח אחר רוכש מידי רבעון. וכן הלאה..
לכן, הבסיס של אתר מכירות עסקי מתחיל כבר מאחורי הקלעים בהזנת מחירונים שונים שניתן לאפשר לכל לקוח ולקוח. כדי להציג ללקוח את המחיר המותאם עבורו בהתאם להיקף המחזור/אופן ההספקה/אמצעי התשלום, יש צורך בחיוב בהתחברות לאתר כדי לראות מחירים.
כלומר, באתר עסקי ייתכן ויוצגו "מחירים לצרכן" אך אלו ישתנו עם התחברות לאתר כמשתמש עסקי.
תצוגת ארכיון מותאמת רכש כמותי
לקוח פרטי ממוצע מטייל באתר מכירות ורוכש מוצרים להנאתו. לקוח עסקי יתנהג אחרת לחלוטין. הוא יכנס לאתר עם מטרה ברורה לבצע רכש מדויק לפי צרכיו העסקיים. לכן, אנחנו נציג את ארכיון המוצרים בצורה כזו שהלקוח העסקי יוכל לנווט בקלות, לבצע רכישה מהירה מבלי להידרש להיכנס ולקרוא אודות המוצרים שהוא לרוב כבר מכיר מרכישות קודמות. יתרה מזאת, הלקוח העסקי יוכל גם לבצע הוספה לסל במספרים גדולים במעין רשימת קניות פשוטה ומהיר לביצוע.
תצוגה חזותית מותאמת רכש עסקי תהיה לרוב בפורמט הדומה לטבלה מהירה של מוצרים. תצוגת רשימה במקום תצוגת גריד. כאשר התמונות קטנות יותר, הכותרות מכילות מספרי ברקוד ואו מק"טים עם חיפוש מהיר לאיתור המוצרים והוספתן לרשימת רכש.
מאפייני רכישה כמותית בהוספה לסל
אחת הדרכים הקלות ביותר להרחקת לקוחות פרטיים מרכש מקוון הנו על ידי הצגת מחירים במכפלות גדולות. כך לדוגמה, 2 אפשרויות נפוצות:
- כמות מינימלית של 20 ימי יחידות ובמקבצות.
- כמות מינימלית + עלויות לפי מדרגות כמות.
לקוח קצה אינו רוצה לרכוש כמות גדולה של מוצר. לכן, ניתן בקלות להגדיר כמויות מינימליות כמו גם כפולות גבוהות בלבד של מוצרים כדי להבטיח שכל הזמנה גם אם תיעשה על ידי לקוח פרטי, תצדיק את ההתעסקות והטיפול בבקשה.
תוכן מותאם ללקוחות עסקיים בחנות אינטרנטית
לקוח עסקי רוצה לראות תוכן המותאם לצרכיו. על המוצר הוא לרוב יודע, על המפרט הטכני של המוצר הוא לרוב לא צריך הרחבה נוספת.
לקוח עסקי רוצה לראות מאפיינים אחרים בתוכן המוצרים השונים באתר המכירות, להלן מספר דוגמאות לתוכן מותאם לקוחות עסקיים באתר מכירות B2B:
- זמני האספקה בהתאם לכמות ברכישה.
- אפשרויות התשלום בהתאם להיקף הרכש.
- התחייבות הספק להיקפי רכש גדולים.
- פתרונות התאמה אישית לצורכי הלקוח.
- מאפייני תשלום והקפה בהתאם להספקה.
תוכן מוצרים ללקוחות עסקיים יכולים לכלול אף מפרט בסיסי ואפילו בתצורת PDF לצד מידע מועיל ורלוונטי שחשוב לרוכש.
אמצעי תשלום ללקוח עסקי
לקוח עסקי אינו משלם בכרטיס אשראי עבור רכש בהיקפים גדולים למעט במקרים חריגים. כלומר, עלינו לפתוח אפשרויות תשלום אחרות לגמרי עבור הלקוחות העסקיים שלנו:
- תשלום מאוחר יותר (הקפה).
- תשלום בצ'קים בנקאיים.
- תשלום בהעברה בנקאית.
במקרים רבים, אנחנו נגדיר אחוזי הנחה שונים בהתאם לסוג התשלום שהלקוח העסקי בחר. כך לדוגמה לקוח שבחר לשלם בהעברה בנקאית מידית יזכה להנחה מסוימת ביחס לתשלום בצ'קים דחויים ואו באמצעות כרטיס אשראי וזאת כי ניתן לגלגל את העמלות שנחסכו לטובת הרוכש.
בנוסף, במקרים רבים בעל העסק כלל אינו רוצה לחייב בכרטיס אשראי דרך האתר אלא רק להקל על קהל לקוחותיו לקבל מידע עדכני אודות זמינות מוצרים במלאי ומחירם.
לסיכום,
אם אתם רגע לפני פיתוח חנות אינטרנטית לקהל עסקי ואו אם אתם עוד בשלב הבחינה של הכדאיות הכלכלית בכך, הרגישו בנוח להתייעץ איתנו ולהבין יותר על פוטנציאל החיסכון בזמן/כסף כואב ראש בתצורה זו.
נוסף לכך, שווה לשקול כבר בשלב זה אפשרו לממשק שיתופי פעולה (עם בעלי אתרי אינטרנט אחרים ברשת) כמו גם להשקיע במערכת אוטומציות ודיוור שתאפשר לכם לחזק את הקשר עם קהל הלקוחות ולהבטיח שאתם תמיד האופציה הראשונה שלהם ברכש המוצרים בתחום בו אתם עוסקים.
אצלנו בחברה לניהול אתרי אינטרנט, אנחנו גם מנהלים עבורכם את האתר כולו כדי שאתם לא תידרשו לעשות דבר. כלומר, ראינו הכל ונדע לענות על כל שאלה. פנו אלינו לכל שאלה ונשמח לעמוד לרשותכם!
מידע אודות תנאי שירות לתוכן זה
אזורי פעילות:
ישראל, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז צפון, מחוז ירושלים והסביבה
שעות פעילות שירותי ניהול שיווק ופיתוח:
ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-18:00
שעות פעילות תחזוקה / שירותי SLA:
24/7 - זמינות כל יום, כל השנה בהתאם להסכם השירות
זמינות להספקת השירות:
זמינות לשירות מידית
שפות בהן השירות מוענק:
עברית, אנגלית
ניסיון בהענקת השירות:
משנת 2008, מעל 15 שנה
מספר טלפון להזמנת השירות:
073-3745552לצ'אט עם נציג דרך וואטסאפ:
Whatsapp - 055-9381228הזמנת שירות באמצעות דואר אלקטרוני:
[email protected]מינימום התחייבות לקוח לשירות:
אין התחייבות מצד לקוח. שירותי ניהול הנם חודש בחודשו.
כתובתנו:
נח מוזס 1 ראשון לציון, בית ידיעות אחרונות קומה 0
מידע אודות שיוך התוכן לשירות
מוצע כחלק מהשירותים הבאים:
למי מתאים השירות:
מתאים לסוגי אתרים:
מתאים למערכות ניהול תוכן:
עלות ממוצעת לשירות:
טווח עלויות לשירות:
סוג הצעת שירות:
מתאים לתקופת שירות: