fbpx

כששואלים אותנו מה נקודת הכשל של חנויות אינטרנטיות, או במילים אחרות למה כולם מוכרים ואני לא? התשובה כמעט תמיד טמונה בתוכן האתר עצמו. לא במודעות, לא בפלטפורמות, אפילו לא במוצרים – כמעט תמיד מדובר בתשובה פשוטה למדי, במחירים!

ניהול מחירים בחנות אינטרנטית

שכרתם את חברת השיווק הטובה ביותר? השקעתם באתר שנראה פגז?! מדהים, עכשיו אתם תוהים למה אין מכירות או שיש מכירות דלות מידי..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אם זה נשמע ונראה לכם מוכר, זה כי בערך 80% מהחנויות האינטרנטיות און ליין לא באמת מוכרות. אלו שמוכרות מכסות הוצאות ותו לא. רק כ20% מהחנויות באינטרנט באמת מרוויחות מהפעילות ומצדיקות את ההשקעה של הזמן והכסף שהם שופכים.

    באתר אינטרנט ממוצע יש בין מאות לאלפי מק"טים (מוצרים). אבל מרגע שמעלים אותם לאתר במידה ואין סנכרון עם מערכת מלאי אוטומטית, אין שינוי במחירים. ואז יש לנו שני תוצאות אפשריות:

    1. אין רכישות – המחיר יקר מידי.
    2. יש רכישות – אנחנו לא יכולים לספק את המוצר במחיר המוצג.

    התוצאה כמובן, חוסר היתכנות כלכלית.

    המפתח לבעיה, ניהול אפקטיבי של מחירי מוצרים באתר.

    איך ובאיזה תדירות לשנות מחירי מוצרים בחנות?

    בגדול – רצוי לעדכן מחירי מוצרים בזמן אמת עם קבלת הודעה מספק זה או אחר על התייקרות מוצר ואו מגבלת מלאי של מוצר. כמעט תמיד אנחנו לא נוריד במחירי המוצרים וזאת כי נכון לשנים האחרונות, מחירי מוצרים נמצאים בעליה מתמדת בכלל הקטגוריות כתוצאה מבעיות שינוע, אינפלציית ועוד..

    אבל, אנחנו גם נמצאים בזירה תחרותית ולכן לא תמיד נרצה להיות אילו שמעלים מחירים ראשונים וזאת כי באינטרנט המחיר הזול תמיד מנצח. ועלינו לבחון כל הזמן את יכולתנו להיות אטרקטיביים במוצר הראשי ולייצר הכנסות משלימות ממוצרים נלווים..

    והתשובות בקצרה:

    • תדירות עדכון מחירים – מומלץ בזמן אמת.
    • איך מעדכנים מחירים – ניתן באמצעות עריכה כמותית ואו ידנית.

    להלן כמה פרקטיקות נוחות לניהול מחירי מוצרים בחנות אינטרנטית:

    לא תמיד יש זמן לעדכן מחירים בזמן אמת. בכל זאת, יש לנו עסק פיזי לנהל.. לכן ננסה למצוא שיטה שנוחה לנו כדי לשמור על עדכניות המחירים ושמירה על אטרקטיביות במקביל לניהול העסק הפיזי.

    • עדכון אחת לשבוע – מעבר ידני על מוצרים שבהם אנחנו מוכרים יפה ועדכון מחירים.
    • עדכון אחת לחודש – מעבר ידני על מוצרים שנמכרו בחודש החולף לעדכון מחירם.
    • עדכון באמצעות מבצעים – הגדרת מחיר מלא בהקמה ושליטה במחירים באמצעות תוסף מבצעים.
    • עדכון באמצעות משלוחים – הגדרת מחיר מלא בהקמה ושליטה במחירים באמצעות מחירי שילוח.
    • עדכון באמצעות מנהל אתר – פניה לחברת ניהול אתרים שתבדוק ותעדכן בהתאמה למתחרים.
    • עדכון באמצעות רובוט – ניתן להצמיד רובוט לזאפ וכך לעדכן תמיד את המחירים לרף מוגדר.

    ככלל, אנחנו לא רוצים להיות הכי זולים, בטח לא במחיר של הפסד על כל מכירה (יש לשקלל גם עלויות טיפול והחזרים), אבל אנחנו כן רוצים לבחור מוצרים מסוימים שבהם אנחנו יכולים להפסיד כסף הן מחמת מלאי עומד שפשוט תופס מקום ולא מייצר הכנסה ואו מחמת שניתן למשוך באמצעותן את הלקוח לרכישת מגוון מוצרים נלווים בהם יש לנו רווח עצום.

    לסיכום,

    אמנם יש מגבלות שונות על המחירים (כולל היבואנים שיצעקו עליכם אם תגזימו), אבל במרכיב זה של תוכן האתר יש את כל הכוח לקבוע האם תראו מכירות רבות או דלות. אנחנו ממליצים לשבת, לבחון את העסק, להבין מה האסטרטגיה הנכונה עבורכם ואז לנהל את המחירים בחנות בקפידה. במידה ואתם לא סגורים על הנושא ואו רוצים להתייעץ, הרגישו בנוח לפנות אלינו לשאול כל שאלה ונשמח לעזור גם לכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן