fbpx

לאחרונה התקיימה שיחה נעימה עם לקוח שלנו, הוא סיפר לנו שהבטיחו לו לידים במחיר קבוע מראש וללא הגבלה. נשמע מפתה לא? אכן. לחשוב שאפשר לקנות ליד בתחום מורכב כמו סניטריה בעלות של שקלים בודדים זה לא פחות מחלום! אבל, מה שהוא לא שם לב, שאף אחד לא התחייב בפניו לגבי איכות הלידים..

אופטימיזציה לקמפיין לידים

כאשר מריצים קמפיין לידים בפייסבוק או אינסטגרם, אנחנו רוצים לדעת שאנחנו מקבלים לידים איכותיים ולא סתם לידים. אין באמת בעיה לייצר לידים גם בשקלים בודדים לשוק הB2C ואו לידים בעשרות שקלים בודדים בשוק הB2B, אבל הכמות לידים איננה צריכה להיות היעד שלכם. אם אנחנו מכוונים להשיג לקוחות חדשים, אם אנחנו מכוונים להשיג יותר הכנסות, עלינו לשאוף לכמה שיותר לידים איכותיים שסיכויים להפוך ללקוח גבוהה יותר.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    במידה ולא מבצעים אופטימיזציה קבועה לקמפיינים מכווני לידים יש 2 בעיות מבניות:

    1. אנחנו זורקים כסף רב לפח על לידים מיותרים.
    2. אנחנו שורפים זמן יקר על טיפול בלידים מיותרים.

    במילים אחרות, אנחנו ממש ממש לא רוצים לידים, אנחנו רוצים לידים איכותיים!

    איך מייצרים לידים איכותיים ברשתות החברתיות?

    כדי לייצר לידים איכותיים באמצעות גוגל, פייסבוק או אינסטגרם, עלינו לאפיין היטב את הקהל. עלינו לנסות ולבצע כמה שיותר סינונים כדי שהמודעות שלנו יופיעו אך ורק ללקוחות פוטנציאליים שעונים על הקריטריונים הבאים:

    1. יש להם צורך/רצון ברכישת המוצר ואו השירות.
    2. יש להם יכולת כלכלית לשלם על המוצר ואו השירות.
    3. הם בנקודת זמן בה המוצר ואו השירות נכון עבורם.

    כאשר כללים אלו מתקיימים, איכות הליד עולה.

    אופטימיזציה לאיכות הלידים – עולים שלב!

    לאחר שהתחלנו לקבל לידים, אנחנו לא יכולים להסתפק בעצם העובדה שיש לנו X לידים מידי יום, עלינו לפרק את הלידים לקבוצות איכות כדי שנוכל לבצע הצלבה בין לידים איכותיים ובין המקורות שלהם. מקורות לידים אף הם מתחלקים לתתי מקורות:

    • פלטפורמה: אינסטגרם/פייסבוק/טיקטוק/גוגל ועוד
    • קמפיין: הגדרת הקהל שנחשף למודעות ופנה.
    • קבוצת מודעות: באיזה מיקומים/הגדרות הומרו הלידים
    • מודעות: אילו מסרים יצרו את הלידים האיכותיים?

    האופטימיזציה האמיתית לקמפיינים מבוססי לידים נעשית לאחר מכן באמצעות פלטפורמות תיווך אשר מאפשרות לנו לסמן את קבוצת האיכות ולהצליב בינה ובין מקור ההגעה המדויק כך שנוכל לשפר/לשנות/לכבות כל מודעה ואו קמפיין בהתאם לביצועיו האיכותיים ולא הכמותיים.

    לפעמים יש לנו קמפיין שרץ חזק מאוד, מייצר מספר רב של לידים, אבל איכות הלידים כה נמוכה שאנחנו חווים רעש מיותר. מצד שני, לפעמים יש לנו קמפיין שעל פניו נראה יקר ולא מתגמל וכל ליד עולה בו הרבה כסף אך בבדיקת איכות ניתן לגלות שכל ליד שם הפך ללקוח משלם ואז היקר הנו זול בפועל.

    מלאכת ההצלבה של מידע תלויה במנהל הקמפיינים ובגורם השיווקי בצד הלקוח. מי שחוזר ללידים חייב לסמן בכל טיפול בליד את מידת האיכות, סטטוס הטיפול וכן הלאה כדי שניתן יהיה לדגום ולהסיק מסקנות שלאחר מכן יבואו לידי ביטוי בקמפיינים עצמם.

    לסיכום,

    הרבה פעמים שואלים מה בדיוק מנהל קמפיינים עושה בתקופה בה הפרסום מבוסס ברובו על AI ומדיה דיגיטלית מוכנה כדוגמת תמונה או וידאו שהלקוח סיפק. ובכן, בדיוק את זה! רוב האנרגיה צריכה לצאת על אופטימיזציה שוטפת ושיפור ביצועים מתמיד. ניתן לפנות אלינו למידע נוסף בנושא זה 🙂

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן