fbpx

כמה עולה לכם להביא לקוח חדש לחנות האינטרנטית? זו השאלה הכמעט יחידה שתקבע אם החנות שלכם תהפוך להצלחה אדירה או פלופ מביך. למה? ובכן, כי מדובר בעסק כלכלי אשר חייב להצדיק עצמו כדי שנוכל להשקיע עוד ועוד כסף על שיווק והגדלת מחזור המכירות במרחב המקוון. 

אבל, יש גם שאלה משנית וחשובה לא פחות, מה גובה סל הקניות הממוצע של הלקוחות בחנות האינטרנטית?! לפעמים ניתן להפוך אתר הפסדי לאתר רווחי על ידי חשיבה יצירתית והגדלת סל הרכישה לרמה שתצדיק הגדלת הוצאות השיווק!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    במאמר זה כמובן נעסוק באופן בו ניתן להגדיל את הסל הממוצע באמצעות כלים קיימים שרבים משום מה מוותרים על השימוש בהם..

    שדרוגי מוצרים להגדלת סל הקניה באתר

    לקוח פוטנציאלי כבר מבקר בחנות שלכם. הוא אפילו הוסיף מוצר או שניים לסל קניות. זה מרגיש טוב, מרגיש שאולי יש עסקה בדרך, אבל אז הלקוח נוטש את הסל קניות ויוצר מבלי לבצע רכישה בפועל. מבאס!

    כמה זה מבאס? סטטיסטית כ80% מהמוסיפים לסל יצאו מהחנות מבלי לרכוש! אווצ' זה כואב.

    לא בטוח שנוכל לשנות את הסטטיסטיקה (על זה במאמר אחר בקרוב..) אבל אנחנו לגמרי יכולים לגרום לכך שלקוחות שכן בחרו להמשיך ברכישה, לקוחות שכן ביצעו רכישה, יבצעו רכישה בסכומים גדולים יותר!

    כדי להגדיל את סל הקניות של הלקוח שלנו, עלינו למצוא דרכים לעזור ללקוח לבצע רכישות משני סוגים:

    1. מוצרים משלימים – מוצרים שהולכים יחד עם המוצר הראשי.
    2. מוצרים משדרגים – מוצרים שיכולים להתאים לכם על בסיס המוצר הראשי.

    באמצעות הצעת ערך גבוהה ללקוח בעת הוספת מוצר לסל ואו במעבר לתשלום על הסל, אנחנו יכולים להגדיל את השווי של כל לקוח משלם מספר פעמים:

    • סל גדול יותר – הסל הממוצע יגדל.
    • משלוח זול יותר – יותר מוצרים במשלוח אחד.
    • היפתרות ממלאי – מוצרים עומדים נמכרים ויוצאים מהמלאי.

    אם לדוגמא לקוח הוסיף מכשיר סלולרי לסל הקניות, אנו יכולים להציע לו שדרוגים בדמות יותר זיכרון, מטען מהיר, מגן מסך ועוד שלל מוצרים משלימים כבר בעמוד המוצר.

    אותו לקוח ימשיך לסל עם המוצר שבחר לרכוש ושם נחכה לו עם הצעות של מוצרים משדרגים כדוגמת אוזניות אלחוטיות, אחריות מורחבת ועוד שלל מוצרים שישדרגו לו את החוויה ולנו כמובן את הרווחיות.

    איך בעצם משייכים בין מוצרים שונים?

    הדרך הנכונה ביותר להוסיף מוצרים משלימים ומשדרגים הנה לבצע זאת בזמן הקמת המוצרים בחנות. בזמן הוספת מוצר חדש לחנות, נגדיר את המוצרים שאנו חושבים שיכולים לשפר ללקוח את החוויה ברכישה ואילו לנו את המוצרים שאותם נרצה למכור מסיבותינו אנו.

    במערכות ניהול תוכן כדוגמת ווקומרס, מג'נטו ואף מערכות ניהול תוכן בקוד סגור כדוגמת קונימבו או אישופ או קאשקאו יאפשרו לכם להוסיף ולקשר בין מוצרים שונים בקלות אך לא בהכרח במהירות.

    במידה ואתם עוד לא שייכתם מוצרים האחד לשני ולא בא לכם לעבור מוצר מוצר על אלפי מוצרים שונים, יש פתרונות מגוונים לביצוע מהלכים רחבים במהירות רבה.

    כך לדוגמה, במערכת ווקומרס ניתן להתקין תוסף בשם:

    אשר תאפשר לכם לבצע פעולות גורפות במהירות שיא על ידי הגדרת מוצרים משלימים או משדרגים ברמת הקטגוריה ואו באמצעות סימון של מספר רב של מוצרים וכך ניתן להשיג תוצאות נהדרות בתוך זמן קצר במיוחד!

    כמה משמעותי מוצרים משלימים ומשדרגים למכירות?

    מאוד. זה אמנם תלוי ענף, אבל יש לא מעט קטגוריות בהם מוצרים משדרגים ומשלימים יכולים להביא להגדלת שווי לקוח בכ-30%.

    במידה ואתם מוציאים את אותם הסכומים על שיווק ותפעול החנות האינטרנטית אך מצליחים להגדיל את מחזור המכירות ב-30%, הרווחיות משתפרת פלאים ומחנות כושלת ניתן להפוך לחנות שמנצחת את כל המתחרים.

    לשם ההדגמה, נגיד ואתם יודעים לייצר אפסלים (למכור מוצרים משדרגים ומשלימים) בצורה נרחבת, ביכולתכם כעת להציע את המוצר הראשי ללא רווח ואו אפילו במחיר הפסד ובכך וזאת מבלי להפסיד כסף אך תוך גריפת היקף עצום של לקוחות חדשים שיבחרו במוכר הזול ביותר. מה אתם חושבים שיקרה אז? בדיוק, תגדלו ותגדלו עוד ועוד.

    לסיכום,

    אז כן, אפשר לסכם שזה חשוב. אבל למי יש זמן להתעסק? לכם כבעלי עסקים לא תמיד יש זמן פנוי, בשביל זה בדיוק יש אותנו, חברת ניהול אתרים שתעשה זאת עבורכם.

    רוצים ללמוד יותר , פנו אלינו. התייעצו ללא עלות וללא התחייבות, אנחנו לגמרי נשמח לייעץ לכם בלי אותיות קטנות, בהצלחה 🙂

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן