fbpx

כאשר מוכרים מאות מוצרים בחנות אינטרנטית מדובר בחנות איקומרס רגילה. כאשר שואפים למכור אלפי מוצרים שונים בחנות אינטרנטית כבר יש צורך לתכנן חנות מסוג אחר לגמרי – מגה שופ. איך בונים חנות מסוג זה? כמה עולה לבנות חנות מסוג זה? על כך בדיוק נסביר במאמר זה.

מגה חנות – Mega Shop

מגה חנות הנה חנות בה יש אלפי מק"טים (מוצרים) בקטגוריות שונות המוצעות יחדיו. כך לדוגמה, אתרים כמו KSP, שופרסל און ליין, לאסט פרייס ואפילו מחסני חשמל נחשבים למגה חנויות. למרות שכלל הדוגמאות הללו החל בקטגוריות מאוד ספציפיות, אט אט הן התרחבו עוד ועוד לתחומים שאין ביניהם קשר לתחום המכר העיקרי והם רואות עצמן כמו קניון ענק עם מבחר עצום במחירים אטרקטיביים.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    ניתן לזהות מגה שופ בצורה פשוטה למדי:

    1. עמוד הבית משמש כלובי בלבד למעבר לקטגוריות המשך ומבצעים.
    2. תפריט הניווט הנו מתוכנן כך הנו בנוי בתצורה מורחבת.

    איך בונים מגה שופ?

    כעיקרון. הבניה של חנות ענק באונליין לא חייבת להיות שונה באופן משמעותי מבניית חנות רגילה. במרבית המקרים ניתן להשתמש באותן הטכנולוגיות אך בפורמט עיצובי (בעיקר ניווט) שונה.

    הקושי האמיתי בפיתוח מגה שופ איננו בצד המערכת ניהול אלא דווקא בצד המשתמש, בצד הלקוח. הרי היום כמעט כל הרכישות מתבצעות דרך הנייד ומאוד מאוד קשה להנגיש ניווט לאלפים רבים של מוצרים באמצעות ניווט הצד במכשירים הסלולריים.

    אבל, גם לזה יש כיום פתרון ובניית מגה שופ תכלול לרוב תפריט טאבים לאחר פתיחת התפריט הראשי כמו גם גלילה פנימה לתתי קטגוריות עם בחירת קטגוריה רצויה כך שבפועל מורכבות זו נוטרלה וכיום הדרך סלולה לכל מי שרוצה לפתח מגה שופ.

    ובכל זאת? למה כולם לא עושים זאת?

    הסיבה שאין יותר מידי מגה חנויות הנה בעיקר בצד הבק אופיס (הצד העסקי) בו בעל האתר צריך להיות מקושר עם ספקים רבים, להחזיק במערכת ניהול מרכזית שתאפשר סנכרון בין המוצרים הקיימים במלאי שלו ושל היבואנים/יצרנים ובין המופיע באתר האינטרנט.

    כלומר, הפיתוח של האתר אינו מורכב מידי. הקשרים העסקיים והתפעול השוטף של מלאי, הספקה, שירות לקוחות ועוד שלל פרמטרים נוספים דורש לוגיסטיקה מסוג אחר לחלוטין מאשר אתר אינטרנט נורמלי.

    כמה עולה מגה שופ?

    כדי לבנת מגה שופ מקצועי ומרשים לא צריך להוציא יותר מ-30,000 ש"ח. ניתן לבנות אתר מכירת מרשים ונוח לשימוש בהוצאה סבירה יחסית. אבל, יש צורך בכמה דברים נוספים שכבר מייקרים את העלויות:

    1. ממשוק למערכות ניהול – ממשוק אתר למערכות ניהול יכול לעלות לבד 15,000 ש"ח.
    2. הוצאות תפעול/שרתים – כדי מערכת תנהל עשרות אלפי מוצרים, צריך שרתים מתאימים.

    ניתן בכל זאת לסכם עלות פיתוח של מגה שופ בטווח שבין 30,000-50,000 תלוי במערכת הניהול בעסק עצמו (יש מערכות שהממשוק שלהם קליל) והוצאות תפעוליות שנעות בין 300-3,000 ש"ח לחודש בהתאם לכמות המוצרים והיקף הפעילות באתר בפועל.

    לסיכום,

    באופן מפתיע, החלק הקשה בהקמה של מגה חנות איננה הפיתוח עצמו אלא התפעול העסקי מאחורי הקלעים. כדי לנהל אלפי מק"טים ולא לספוג ביקורות שליליות על כך שהמוצרים אינם במלאי, שהשירות לקוי ועוד שלל "פרגונים" נוספים שיפגעו בעסק, צריך לנהל בקרה שוטפת ומדויקת על המלאים הקיימים בכל עת ולסנכרן אותם עם האתר וזה, זה המשימה המורכבת באמת! אם פתרתם בעיה זו, הרגישו בנוח לפנות אלינו לסיוע בכל השאר 🙂

    מידע אודות תנאי שירות לתוכן זה

    אזורי פעילות:

    ישראל, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז צפון, מחוז ירושלים והסביבה

    שעות פעילות שירותי ניהול שיווק ופיתוח:

    ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-18:00

    שעות פעילות תחזוקה / שירותי SLA:

    24/7 - זמינות כל יום, כל השנה בהתאם להסכם השירות

    זמינות להספקת השירות:

    זמינות לשירות מידית

    שפות בהן השירות מוענק:

    עברית, אנגלית

    ניסיון בהענקת השירות:

    משנת 2008, מעל 15 שנה

    מספר טלפון להזמנת השירות:

    073-3745552

    לצ'אט עם נציג דרך וואטסאפ:

    Whatsapp - 055-9381228

    הזמנת שירות באמצעות דואר אלקטרוני:

    [email protected]

    מינימום התחייבות לקוח לשירות:

    אין התחייבות מצד לקוח. שירותי ניהול הנם חודש בחודשו.

    כתובתנו:

    נח מוזס 1 ראשון לציון, בית ידיעות אחרונות קומה 0

    מידע אודות שיוך התוכן לשירות

    מוצע כחלק מהשירותים הבאים:

    שירותי ניהול אתרים

    למי מתאים השירות:

    ארגונים ועמותות
    גופים ממשלתיים ורשויות
    עסקים בינוניים
    עסקים גדולים
    עסקים קטנים

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן