fbpx

כאנשי עסקים ממולחים, אתם יודעים בוודאי שעל העסק שלכם להיות איפה שהלקוחות שלכם נמצאים. אם הם בקניון, אתם צריכים להיות בקניון. אם הם במרכז העיר, אתם צריכים להיות במרכז העיר. בדיוק כך, אתם צריכים להיות איפה שהלקוחות שלכם גם באון ליין!

איפה הגולשים שלכם באינטרנט? ובכן, כחברה שמנהלת כמה מאות אתרים של עסקים, אנחנו יודעים כיום להגיע שבין 80%-70% מהגולשים שלכם מחכים לכם במכשיר הסלולרי שלהם. יתרה מזאת, לחלק ניכר מהלקוחות שלכם אין זמן מסך מול מחשב שולחני כלל!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    ומה רבים עושים? מתכננים אתר מכירות מדהים שנראה פגז בגלישה דרך המחשב אבל הלקוחות לא זוכים לראות זאת.. 

    עם נתון זה, בואו נחשוב קצת אחרת..

    בניית אתר מובייל – מכשיר סלולרי במקום הראשון

    אנחנו לא יודעים אם אתם זוכרים, אבל בשנות ה2000 היו אתרי WAP, אתרי אינטרנט שהותאמו עבור מכשירי סלולר עם יכולות מוגבלות למדי ועם רוחב פס זעיר לחלוטין. בתקופה זו, היו עסקים שמכרו רינגטונים, תמונות, סרטונים ועוד מגוון תכנים דיגיטליים ומינימליים והרוויחו סכומי עתק!

    בעלי עסקים אלו הנגישו את המוצרים שלהם לקהל ענק שרק גילה את השוק החדש שנפתח און ליין. אנחנו כבר לא שם כמובן. אבל, מה עם אתם מפספסים את הלקוחות שלכם בגלל שאתם פשוט לא מציעים את המוצר בצורה המיטבית לגולשי הסלולר?!

    אז בואו נשאל את השאלה:

    האם האתר שלכם מותאם מובייל?

    אם האתר שלכם זמין במובייל ואפשר לרכוש דרכו, זה אחלה. אבל האם הוא באמת מותאם למובייל??

    מה זה בעצם אומר לבנות אתר מותאם מובייל?

    בניית אתר מובייל, משמעותו לעצב מלכתחילה את האתר עבור גולשי המובייל ורק לאחר מכן להתייחס ליתר הקהלים שיבקרו באתר. המשמעות היא שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו את השאלות הבאות:

    • כמה קל לנווט בתוך האתר במובייל?
    • האם ניתן להשתמש בחשבון מהמובייל?
    • כמה פשוט לבצע רכישה במובייל?
    • כמה קל ליצור קשר מהמובייל?
    • ועוד..

    אתר מובייל שתוכנן נכון, יכלול לרוב ניצול מקסימלי של שטח המסך, יהיו לנו כלי ניווט, כלי רכישה, כלי יצירת קשר ועוד והכל בסביבת מסך מאוד קטנה ולכן אנחנו צריכים לתכנן את האתר מראש בהתאמה כדי שהגולש שלנו ייהנה מההיצע שלנו!

    איך בונים אתר מותאם מובייל?

    האמת, זה לא באמת כל כך מורכב. אבל, זה כן דורש היכרות מעמיקה וניסיון רב במה הגולשים אוהבים, לדוגמה, אנחנו לא רוצים "להמציא את הגלגל" אלא למקם את כל הכלים השונים בדיוק היכן שהגולשים רוצים למצוא אותם. ולמרות זאת, אנו נשקיע הרבה מחשבה על כל אובייקט ואובייקט במסך – מתי צריך לראות, כמה בולט הוא צריך להיות וכן הלאה..

    לדוגמה, עלינו להחליט כמה מקום אנחנו נותנים להפרעות על המסך וכמה מקום אנחנו נותנים למוצרים עצמם. האם אנחנו רוצים להציג את המוצרים בקטן (כלומר, 2 מוצרים בשורה) ואו בגדול (מוצר אחד בשורה), ובגדול יש לנו לא מעט שאלות עליהם נרצה לשים דגש.

    מעבר לכך, אנחנו נשאף לעצב באנרים ואייקונים מותאמי מובייל, כלומר במידות מתאימות כך שהטקסט על גבי התמונות יהיה קריא ונוח, נרצה אולי להשתמש בכלי ניווט בגלילה (כמו באינסטגרם לדוגמה) מתוך מחשבה על הרגלי המשתמשים..

    מה השורה התחתונה?

    תראו, בסוף גם ליופי יש מגבלה בכל הקשור למובייל. אין באמת יותר מידי מקום למשחק בכל הקשור לעיצוב אתרי מובייל. לכן, אפשר ורצוי לתעדף את הנראות במקום השני על פני חוויית השימוש, נוחות השימוש ובתכלס – מכירות!

    רוצים למכור הרבה, הכי חשוב ליצור אתר שבאמת עובד טוב, בלי הפרעות, בלי הפתעות, בלי שלבים מיותרים. אם נסתכל על האתרים הכי גדולים, נראה שהם הכי פשוטים לשימוש. לכן, אנחנו מציעים גם לכם, שימו בצד את הפנטזיות, צרו אתר שפשוט כיף לרכוש בו וזאת בזכות המוצרים עצמם ואו המחירים עצמם ופחות בגלל שהאתר יפה יותר או פחות..

    בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן