fbpx

כאשר בשנת 2014 גוגל החלו לדחוף לנוחות שימוש במכשירים ניידים, עבור רבים זה היה מובן מאליו ועבור רבים אחרים זה היה מטרד. כאשר בשנת 2015 גוגל הודיעה על פיצול מנוע החיפוש לשני מנועי חיפוש בפועל (תוצאות שונות למכשירי סלולר ומחשבים נייחים), רבים התעוררו לגלות שהתנועה לאתר שלהם צנחה בחדות ורק אז הבינו את המשמעויות וביצעו את ההתאמות הנדרשות.

מאז, כמעט ואין אתרי אינטרנט שאינם מותאמים היטב למכשירי סלולר (רספונסיבי) וכמעט כולם נמצאים בשיווי משקל. אבל, עצם העובדה שהאתר מותאם לגלישה בסלולר לא אומר שהאתר יקודם טוב יותר בסלולר, כדי לגרום לאתר להופיע גבוהה יותר בתוצאות החיפוש עבור גולשים מהנייד, יש צורך במגוון פעולות ייעודיות למכשירים אלו ועל כך במאמר זה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    קידום אתרים בסלולר

    בלא מעט ענפים, כ-90%!! מהתנועה לאתרי האינטרנט מגיעה ממכשירים סלולריים. כך לדוגמה, באתרי חדשות, באתרי תוכן, בחנויות אופנה, בחנויות גאדג'טים ועוד ועוד הגולשים מבקרים ורוכשים דרך המכשיר הסלולרי.

    כאשר אתם מסתכלים באנליטיקס ומזהים שגם הגולשים באתר שלכם מבקרים באמצעות המכשיר הסלולרי, עליכם לתעדף את מאמצי הקידום האורגני לדגשים של מכשיר סלולר כדי לפתח את מנוע הצמיחה העיקרי של העסק.

    הבשורה הטובה: מרבית מקדמי האתרים אינם מתייחסים לקידום אתרים בסלולר ובמחשב הנייח בנפרד ולכן אינם מקיימים דגשים אלו, מה שמאפשר לכם לזכות ביכולת השפעה רבה יותר בזמן קצר יותר!

    אז איך עושים את זה, איך מקדמים אתר בדגש על מכשירי סלולר?

    כדי לקדם אתר אורגנית בדגש על מכשירי סלולר, צריך לאפיין את השוני בין אתר מותאם לנייד ובין אתר מותאם למחשב. כאשר השוני העיקרי הנו גודל המסך וכמות ההפרעות שמשתמש ממוצע מוכן לסבול. מעבר לכך, עלינו להתייחס למהירות הטעינה של האתר, לחוויית הניווט בו ועוד ועוד.

    להלן רשימת דגשים לקידום אתרים בסלולר:

    1. וודאו שהאתר מותאם לנייד ב-100%!
    2. וודאו שהתוכן/מידע/מוצרים נגישים בקלות ובמהירות.
    3. בטלו/הסתירו הפרעות כמו פופ-אפים והסתרת תוכן.
    4. תעדיפו בצורה משמעותית את מהירות האתר בניידים!
    5. וודאו שהעיצוב בנייד מאוד נקי ובסיסי.
    6. הקפידו להתאים את הכפתורים בנייד למידות הנכונות.
    7. התאימו את הפונטים לגדלים מותאמים (גדולים יותר).
    8. הסתירו קבצי וידאו/תמונה/אנימציה כבדים שלא לצורך.
    9. הוספת Viewport Meta tag להגדרת מידות תצוגה
    10. כיבוי השלמה אוטומטית/תיקון אוטומטי בטפסי האתר.

    קידום אתרים לסלולר כולל את כל אותם כללים של קידום אתרים רגיל, ההבדל היחידי הוא כפי שהוצג מעלה בדגשים. כעת נעבור ונרחיב בקצרה ממש על כל דגש ודגש.

    וודאו שהאתר מותאם לנייד ב-100%!

    לא מעט אתרים הותאמו למידות של מכשירי סלולר אבל חלקים שונים באתר עדיין לא באמת מותאמים כנדרש. אמנם יש פחות ופחות אתרים מסוגים אלו, אבל כל האתרים שמבוססים על בילדרים (אלמנטור לדוגמה), נוטים להיות מותאמים חלקית בלבד במכשירי טאבלט ואו אפילו במכשירי סלולר וזאת כי "שכחו" לבצע את העבודה כנדרש בעת ההקמה.

    התבנית שלכם מותאמת לניידים, זה מעולה. יש צורך בהקפדה יתרה על התאמה לניידים של כל תוכן חדש שעולה לאתר ואינו מבוסס תבנית.

    וודאו שהתוכן/מידע/מוצרים נגישים בקלות ובמהירות.

    זה שהאתר מותאם למידות של מכשירי סלולר אינו בהכרח אומר שהמשתמש/ת ימצאו את הדרך שלהם בתוך האתר בקלות ובמהירות. יש צורך בכלי ניווט אשר הותאמו לסלולר. לא מדובר רק בתפריט הראשי שנפתח מלמעלה אלא גם בתפריטי משנה, סינונים בתוך עמודי ארכיון ועוד שלל קישורים וכלי ניווט שיאפשרו לכל מבקר/ת באתר להגיע ישירות לקטגוריה הנכונה ולמוצר/שירות הנכון.

    בטלו/הסתירו הפרעות כמו פופ-אפים והסתרת תוכן.

    למשתמשי הסלולר אין את הקשב של משתמשי המחשב הנייח. הקפצת פופאפ ואו תוכן שמסתיר את הטקסטים באתר פוגע משמעותית בחוויית המשתמש. ההמלצה הגורפת של גוגל ושל כלל מקדמי האתרים הנו לצמצם למינימום האפשרי את ההפרעות על גבי המסך לחוויה כמה שיותר נקיה ופשוטה למשתמש.

    למרות האמור, לפעמים יש לנו כבעלי עסקים עדיפויות מסוימות שמצדיקות פגיעה בחוויית המשתמש וזאת לדוגמה כאשר אנו רוצים לאסוף פניות (לידים) מהאתר, העובדה שרבים יכנסו לא עוזרת לנו אם לא נקבל פניות שייצרו לנו עבודה – לכן, אנחנו  לדוגמה משאירים פופאפ אחד שקופץ ומציק בידיעה ברורה שיש מחיר מסוים בקידום האורגני לסלולר אך אותו אנו מוכנים לשלם.

    תעדיפו בצורה משמעותית את מהירות האתר בניידים!

    מהירות. מהירות. מהירות. זה הפרמטר החשוב ביותר בקידום אתרים בסלולר. למה? ככה. כי לא לכולם יש רוחב פס גבוהה, אתר איטי יעלה לאט מידי והגולש פשוט יוותר על האתר ויעבור לאתר הבא שמציע חוויה טובה יותר. כדי להבטיח מהירות אופטימלית, אנחנו ממליצים בחום לעשות שימוש בכלי שהוכיח את עצמו בכל העולם:

    כלי זה יציג גרסה נקיה ומהירה לאתר האינטרנט שלכם ויהפוך את האתר לאחד המהירים ביותר בסביבה.

    וודאו שהעיצוב בנייד מאוד נקי ובסיסי.

    אם השתמשתם בAMP מהטיפ הקודם, אתם מסודרים. אם בחרתם לא לעשות שימוש בכלי האצה חיצוניים, רצוי מאוד לבצע התאמות עיצוביות לאתר כך שבמקום לטעון קבצים רבים ולסרבל את חוויית השימוש באתר, האתר יציג יותר צבע בקוד וישמור על נראות אחידה ונקיה כך שהאתר יראה מעולה, יהיה ברור מאוד לשימוש אך במקביל גם לא יטען מלא תוכן שאינו נדרש למשתמשים.

    הקפידו להתאים את הכפתורים בנייד למידות הנכונות.

    אמנם שטח המסר שלנו מוגבל מאוד. אך עלינו להקפיד למרות זאת לדאוג לכך שכפתורים שונים מספיק גדולים (עם מרווח לחיצה מסביב) וכך גם לוודא שהכל ברור למשתמש. ככל שכפתורים וכלי ניווט יהיו ברורים ונוחים יותר להקשה (אגודל המשתמש), הרי שגוגל יראה באתר חוויית שימוש טובה יותר. לעתים קרובות אף שואפים למבנה אפליקטיבי כך שכל הלחצנים יהיו גדולים וברורים במיוחד.

    התאימו את הפונטים לגדלים מותאמים (גדולים יותר).

    אמנם המסך קטן יותר, אבל הפונט צריך להיות גדול יותר! גשו לכמעט כל מבוגר מעל לגיל 30 ותראו שההודעות שלהם במכשיר הסלולרי גדולים יותר משלכם. יש לכך סיבה, זה יותר נוח לקריאה כאשר עוסקים בכמה דברים בו זמנית. כך גם במובייל, אם הטקסט קטן מידי, אם אי אפשר לקרוא את מפרט המוצר ואו השירות, איך אתם רוצים שהלקוחות יפנו אליכם ואו יבצעו רכישה דרככם? למנועי החיפוש חשוב שהחוויה ללקוח תהיה מושלמת ואנחנו כאן לספק חוויה זו.

    הסתירו קבצי וידאו/תמונה/אנימציה כבדים שלא לצורך.

    באתרי אינטרנט יש נטייה להרשים. אפשר לעשות אפקטים מדהימים לגולשים מהמחשב השולחני. סליידר ראשי עם שכבות ותזוזה ואפילו וידאו ברקע. כל הרכיבים הללו שוקלים לא מעט אך במחשב זה לא מורגש. מצד שני, בגלישה במכשיר סלולרי זה מורגש מאוד ב-2 צורות:

    1. לא נטען – חור לבן על גבי המסך.
    2. נטען – בקושי עולה, חוויה בינונית ומטה.

    לכן, עדיף להימנע.

    הוספת Viewport Meta tag להגדרת מידות תצוגה

    זה אמנם הנחיה לוובמאסטר של האתר, (אם אתם בשירותי ניהול אתרים אצלנו, פנו למנהל האתר לטיפול) אבל קריטי מאוד עבור מנועי החיפוש. עלינו להטמיע תג שמגדיר את אזורי החשיפה על גבי המכשירים הסלולריים השונים בכדי לסייע לדפדפן להציג את כל התוכן בדיוק במקום הנכון לפי רוחב/גובה המסך של המשתמש. קוד זה מסייע גם למנועי החיפוש להבין את המבנה הכללי של האתר ומידת התאמתו למשתמש.

    כיבוי השלמה אוטומטית/תיקון אוטומטי בטפסי האתר

    יש מקרים מעצבנים שאנחנו מאבדים לקוחות מאחר ובחיפוש/עמודי תשלום/טפסי יצירת קשר באתר יש השלמה אוטומטית של הדפדפן. מעבר לכך, כאשר לוחצים על תיבה למילוי, לפעמים המקלדת עולה על השדות ולא מאפשרת פניה ואו אינטראקציות אחרות עם האתר. חשוב מאוד לבטל יכולות אלו כדי להבטיח 0 תקלות במהלך ההמרה של מבקר ללקוח משלם 🙂

    לסיכום,

    קידום אתרים לסלולר דומה אך שונה מקידום אתרים רגיל. פנו אלינו אם אתם מרגישים שאתם נשרכים מאחור ואו אם אתם רוצים שמישהו ייקח הובלה על האתר שלכם ויבטיח שאתם תמיד צעד אחד לפני כולם!

    מידע אודות תנאי שירות לתוכן זה

    אזורי פעילות:

    ישראל, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז צפון, מחוז ירושלים והסביבה

    שעות פעילות שירותי ניהול שיווק ופיתוח:

    ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-18:00

    שעות פעילות תחזוקה / שירותי SLA:

    24/7 - זמינות כל יום, כל השנה בהתאם להסכם השירות

    זמינות להספקת השירות:

    זמינות לשירות מידית

    שפות בהן השירות מוענק:

    עברית, אנגלית

    ניסיון בהענקת השירות:

    משנת 2008, מעל 15 שנה

    מספר טלפון להזמנת השירות:

    073-3745552

    לצ'אט עם נציג דרך וואטסאפ:

    Whatsapp - 055-9381228

    הזמנת שירות באמצעות דואר אלקטרוני:

    [email protected]

    מינימום התחייבות לקוח לשירות:

    אין התחייבות מצד לקוח. שירותי ניהול הנם חודש בחודשו.

    כתובתנו:

    נח מוזס 1 ראשון לציון, בית ידיעות אחרונות קומה 0

    מידע אודות שיוך התוכן לשירות

    מוצע כחלק מהשירותים הבאים:

    שירותי ניהול אתרים

    למי מתאים השירות:

    ארגונים ועמותות
    גופים ממשלתיים ורשויות
    עסקים בינוניים
    עסקים גדולים
    עסקים קטנים

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן