fbpx

כמות או איכות? האם לפרסם באתר מעט מוצרים במחירים מנצחים ואו כמות גדולה של מוצרים במחירים רגילים? לכל בעל חנות אינטרנטית יש את השיקולים הללו בתחילת דרכו ועליו להחליט על אסטרטגיה נכונה עבורו. במאמר זה נשמח לעזור לכם להחליט!

כמות או איכות באתר מכירות

כאשר מנהלים אתר מכירות, יש התלבטות תמידית איך להיות רלוונטיים כאשר כל המתחרים נמצאים במרחק קליק בודד מאיתנו. יתרה מזאת, אנחנו מתחרים מול מותגי על וחברות ענק אשר יכולות להציע לעתים קרובות ערך גבוה משלנו.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    לאחר מחשבה רבה, רוב בעלי החנויות האינטרנטיות מתכנסים לשיקול הפשוט, איכות או כמות. ואנחנו ננסה לפרט על אפשרויות אלו כדי להבין מה נכון עבורכם.

    אופציה א' – מוצרים מצומצמים ואיכותיים באתר

    מאחר ולמרבית בעלי החנויות אין זמן לנהל את החנות האינטרנטית שלהם, במידה והם בוחרים בכל זאת לנהל את החנות בכוחות עצמם, הם לרוב יבחרו להציג באתר את המוצרים בהם יש להם יכולת לתת ערך מוסף.

    הכל עניין של ניהול משאבים. נגיד ויש לנו במחסן מספר רב של פריטים שאינם נמכרים בחנות הפיזית, הרי שכדאי להוריד במחיר ולפנות מקום במחסן למוצרים אחרים שכן נמכרים. כי בסוף, מלאי עומד הנו כסף שנשחק..

    כך בעצם בעל החנות אמור להרוויח פעמיים, פעם ראשונה בכך שמוצרים שתפסו מקום ועלות כספית יורדים מהספרים והופכים למזומן ופעם שניה בכך שהוא יכול להפוך לאטרקטיבי בעיני הציבור והם יבקרו בתורם בחנות הפיזית לרכישת מוצרים אחרים/נלווים.

    אופציה ב' – מוצרים רבים בלי ערך איכותי באתר

    מאחר ויש עלויות תפעוליות לא קטנות לחנות האינטרנטית, כמו כן במקרים רבים שוכרים חברת ניהול אתרים כדוגמתנו לבצע את העבודה הקשה בפועל, הרי שככל שמעלים יותר מוצרים לחנות, כך בעצם יש לנו יותר שגרירים שם בחוץ המציעים את מרכולתנו.

    מבחינה סטטיסטית, במידה ואנחנו מוכרים מאות רבות של מוצרים ואפילו אלפי מוצרים, יש סבירות מסוימת שחלק מהמוצרים הללו יתברגו במיקומים גבוהים בגוגל אורגני ואו בגוגל קניות ובכך בעצם ייצרו לנו הכנסה נאה מהאפיק המקוון.

    החיסרון המשמעותי בשיטה זו הנה שהרבה פעמים המוצר לא במלאי ואו המחיר לא מעודכן וכך בעצם אנחנו חושבים שיש לנו אחלה מכירות כאשר בפועל הזמנות רבות מבוטלות ואו דורשות תיקון וזה כאב ראש בפני עצמו.

    אז מה עדיף? כמות או איכות?

    זה לגמרי תלוי ביעדים של האתר מכירות! יש לא מעט אתרי מכירות המשמשות את בעליהם כקטלוג מקוון אשר נועד להזרים לקוחות לחנות הפיזית. מצד שני יש גם אתרים שקיימים אך ורק במרחב המקוון וכלל אין חנות פיזית מאחורי הקלעים.

    כדי לענות על השאלה של איכות או כמות עלינו לאפיין את הצרכים שלנו אך גם את מקורות ההספקה שלנו. נשאל את השאלות הבאות:

    1. האם יש לנו מגבלות מלאי למוצרים?
    2. האם אנחנו יכולים להתקשר עם ספקים נוספים?
    3. האם ביכולתנו לשמור על רמת מחירים טובה?
    4. האם אנחנו רוצים למכור און ליין או רק להציג?
    5. האם אתם מנהלים את האתר או חברה חיצונית?

    ויש עוד שאלות רבות וטובות שיש לענות עליהם…

    מה אנחנו מציעים?

    פשוט מאוד. לשלב בין השניים.

    • לפרסם באתר מוצרים קריטיים לנו במחירים מנצחים!
    • לפרסם באתר מוצרים מספקים בלי מגבלת מלאי/הספקה!

    בשלב ראשון אנחנו ננסה לזהות אילו מוצרים אנחנו רוצים להעיף מהמחסן. נעשה רשימה של מוצרים עליהם אנחנו מוכנים לא להרוויח כסף העיקר שהם לא יתפסו לנו מקום. מאין חיסול מלאי.

    בשלב שני אנחנו ננסה להתקשר עם ספקים חדשים/נוספים אשר יאפשרו לנו להגדיל את ההיצע אבל בצורה וירטואלית. כלומר, אנחנו לא נחזיק מלאי עומד, גם לא נמצא את עצמנו בלי המוצר להספקה, פשוט עם קבלת הזמנה אנחנו נבצע רכישה גב אל גב מול הספק ונדאג להעביר את המוצר ללקוח.

    כך בעצם אנחנו נהנים משני העולמות. גם מכירות און ליין במחירים מעולים (תדמית/מיתוג) וגם הרחבת סל המוצרים כך שיש לנו יותר פרסומים וסיכויי הצלחה! מקווים שעזרנו לכם 🙂

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן