fbpx

קידום אורגני. ביטוי כל כך קצר עם משמעות כל כך רבה עבור העסק שלכם. אבל מה זה בעצם? מה מבדיל חברה אחת מחברת אחרת? אילו שיטות קידום אורגני עומדות לרשות המקדם אתרים שלכם? יש כל כך הרבה מרכיבים בקידום אורגני ואנחנו במאמר זה ננסה להתייחס לאחד המשמעותיים שבהם, אילו שיטות יש לקידום אורגני?..

סוגי קידום אורגני

כאשר מדברים על קידום אורגני, מדברים על שירות אחד המורכב משני חלקים עיקריים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. קידום אורגני בתוך האתר.
    2. קידום אורגני מחוץ לאתר.

    בחלק מהמקרים, חברות הקידום הולכות על החלק הקל (מחוץ לאתר) ומוותרות על העבודה הסיזיפית בתוך האתר עצמו. אבל, כאשר לא עושים את כל הפעולות בשני החלקים, התוצאות פשוט לא מרשימות במיוחד..

    קידום אורגני בתוך האתר – On-Page SEO

    כאשר מדברים על קידום אורגני מדברים בפועל על החלק הזה של הקידום. קידום אורגני משמעותו סיוע למנועי החיפוש להבין את התוכן באתר ובזכות הבנה זו שהן יתעדפו את האתר במעלה תוצאות החיפוש. ובאמת, אנחנו וחברות אחרות מצליחים לקדם אתרים מאוד מאוד יפה גם בלי החלק השני במרכיבי הקידום.

    בסוף, מנועי החיפוש מנסים להתנהג כגולשים אנושיים ובעצם אם הם מצליחים להבין את האתר כמו שצריך ולהסיק מכך שיש לאתר ערך גבוהה ביחס לאתרים אחרים שהם לא מצליחים להבין, הרי שבאופן טבעי, האתר מתועדף בתוצאות החיפוש.

    אז מה זה בעצם אומר?

    • בניית היררכיה נכונה באתר.
    • שימוש נכון במילות מפתח בהם גולשים משתמשים.
    • הזנת תיאורים חלופיים לתמונות באתר.
    • הוספת תיאורים חלופיים לכל התכנים.
    • האצת האתר לטעינה סופר-מהירה.
    • ועוד ועוד פעולות שוטפות.

    כל הפעולות יחד אמורות להפוך אתכם ל"קצת" יותר טובים וקריאים מיתר השחקנים בשוק וכך אט אט האתר שלכם עולה ועוקף את המתחרים. כמובן שככל שמדובר בענף תחרותי יותר, קשה יותר לנצח עם מרכיב זה של השירות בלבד..

    קידום אורגני מחוץ לאתר – Off-Page SEO

    חלק זה של הקידום האורגני אמנם נפוץ יותר בקרב חברות קידום אתרים אבל כלל אינו העיקר במקצוע. בסופו של דבר, הפעילות מחוץ לאתר נועדה לעזור לגוגל להבין שיש חשיבות מסוימת באתר ושיש לסרוק ולחפש/לאשש את החשיבות הנ"ל באתר המדובר.

    ככל שהתמורה למשתמשים תהיה גבוה יותר בסופו של דבר בתוך האתר עצמו, כך הפעילות מחוץ לאתר תהיה משמעותית יותר. ובזווית אחרת, גם אם יעשו פעולות מעולות מחוץ לאתר אבל לגולשים לא יהיה ערך באתר, אתם לא תיהנו מהעבודה שנעשתה והאתר לא יקודם.

    כלומר, קידום אורגני מחוץ לאתר בא להשלים את הפעילות המשמעותית יותר באתר עצמו.

    אבל מה זה בעצם אומר?

    • בניית קישורים המפנים גולשים לאתר.
    • בניית אזכורים המדברים על שם המותג.

    פעולות אלו כאשר הן נעשות נכון ומאתרים מהימנים גורמים למנוע החיפוש לבצע בדיקות תדירות יותר באתר היעד ומכך גם להאצה של תהליכים. כך לדוגמה, במקום שאתר יקודם אורגנית למיקום 1 בתוך שנה, בעזרת בניית קישורים נכונים עם ערך למשתמשים אפשר לקצר את טווח הזמן עד להשגת היעד גם לפחות מחצי שנה.

    מעבר לכך, כאשר מדובר בענף תחרותי בה כולם מעניקים ערך רב לגולשים וכולם עובדים קשה מאוד על קידום אורגני באתר עצמו, הרי שהערך של בניית קישורים עולה אף יותר מאחר וזהו ההבדל המהותי היחיד בינכם ובין המתחרים שלכם.

    לסיכום,

    אין באמת סוגים שונים של קידום אורגני. יש בהחלט מרכיבים שונים בקידום האורגני. מאחר ונכון להיום, מנועי החיפוש משלבים בינה מלאכותית וכלי ניתוח ובקרה מהמתקדמים בעולם, אי אפשר באמת לדבר במונחים של "לעבוד על מנועי החיפוש" כפי שהיה בעבר. כיום, צריך "לעבוד עם מנועי החיפוש" ובעצם למקסם את האתר בהתאם לדרישות שהם מעלים באופן רשמי על הכתב למנהלי אתרים.

    אנחנו כחברת ניהול אתרים משתתפים מידי שבוע בדיונים בדיוק על הנושאים האלו עם גוגל ובכך זוכרים כל הזמן את המהות של העבודה והשירות. מתמקדים בערך למשתמשים ולא בהכרח בדרכים לעקוף את המערכת. זה לוקח יותר זמן אבל זה לכל החיים 🙂

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן