fbpx

באינטרנט. במקרים רבים, יצירתיות היא שם המשחק. בעולם בו כולם מציעים את אותם השירותים (ברמות איכות שונות כמובן), צריך למצוא דרכים ייחודיות להתבלט ולזכות בלקוחות חדשים. יש מגוון מניפולציות אפשריות ובמאמר זה נתייחס לאחת מהן. האפשרות להצעת שירותים מקצועיים בפורמט מוצר.

מכירת שירותים כמוצרים באתר

אתם אנשי מקצוע מעולים אך בתחילת דרככם? מחפשים דרך יצירתית להגיע ללקוחות חדשים בלי לשלם הון תופעות על פרסום יקר בראש תוצאות החיפוש? מעוניינים לנצל את האינטרנט במקסימום האפשרי? אחת הדרכים לעשות זאת הנה לתרגם את השירות לכדי מוצר וירטואלי (אמיתי או רק תיאום תור) לרכישה און ליין.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    בצורה זו, אתם נהנים מחשיפה מסוג חדש לגמרי, אתם לגמרי שונים מהמתחרים ויש לכם צ'אנס אמיתי לתפוס נתח שוק בענף שלכם מבלי לקרוע את הכיס.

    אבל כמובן שזה לא שחור ולבן. יש טענות לכאן ולכאן בנושא זה ולכן אנחנו נציג במאמר זה את היתרונות והחיסרונות לשיקול דעתכם הבלעדי (כמובן שאנו מזמינים אתכם גם להתייעץ איתנו!).

    יתרונות למכירת שירותים כמוצרים באתר

    ברגע שהופכים שירות למוצר נהנים מכל מערכי השיווק שתוכננו עבור מוצרים. לא משנה לאיזה אפיק שיווקי בחרתם, כמעט תמיד השיווק של מוצרים אפקטיבי יותר מאשר שיווק מבוסס לידים לשירותים.

    להלן מספר דוגמאות:

    • גוגל שופינג – מופיע מעל תוצאות החיפוש.
    • קטלוג פייסבוק – מופיע כקרוסלה ברשתות החברתיות.

    כלי שיווק אלו עוצמתיים במיוחד וזאת כי הם זוכים לתעדוף טבעי בכל אפיקי השיווק העיקריים ברשת. מעבר לכך, כלי השיווק למוצרים עובדים עם פרמטרים ברורים כך שהם יכולים להשתמש בכלי בינה מלאכותית מתקדמת שנותנת בוסט נוסף לביצועים.

    אך גם אם נשים את היתרונות בכלי השיווק בצד, בעצם זה שאנחנו מוסיפים מרכיבי שירות בטבלה מסודרת כמו גם תג מחיר ברור למוצר, מנועי החיפוש יודעים להבין טוב יותר את השירות שלנו ובכל בעצם מתעדפים אותנו על פני המתחרים (שירותים רגילים) בראש מנועי החיפוש.

    היתרון האחרון שהוא לגמרי מפתיע כשהוא עובד כמו שצריך, לקוחות משלמים לי השירות מראש! כן, הם מזמינים תור לפגישה/אבחון/ביקור אך משלמים על השירות מראש בצורה מקוונת כך שאתם יודעים מראש שלא תבזבזו זמן יקר על לקוח לא בשל.

    חסרונות מכירת שירותים כמוצרים באתר

    למרות שיש יתרונות לא רעים בכלל בהצגת שירותים במבנה של מוצרים, שיטה זו אינה חפה מחסרונות.

    ככלל, עמודי מוצרים נוטים להיות גנריים למדי וקשה יותר להעביר מסרים מורכבים במבנה המעניק לתמונה נתח משמעותי מהעמוד. אך זהו כמובן חיסרון עליו ניתן להתגבר בקלות על ידי יצירת עמוד מוצר מותאם אישית לצורכי השירות ובכך ליהנות מכל היתרונות.

    החסרונות העיקריות בשיטה זו:

    • יש צורך להציג מחירים (או טווח מחירים)
    • יש צורך במתחרים כדי להופיע בגוגל שופינג.
    • בענפים מסוימים אסור להציג מחירים לשירותים.

    לא כולם רוצים להציג מחירים או טווחי מחירים. יש לא מעט שירותים המותאמים אישית ללקוח ואו לצורכי הלקוח. מעבר לכך, שירותים מקצועיים אינם כמו מוצרים (באזר בשוק) אלא יש צורך בשמירה מסוימת על תדמית ולכן רבים מעדיפים לא לעשות שימוש במחירים. – בלי מחירים, אין ערך למבנה עמוד מוצר כמובן..

    כדי להינות מיתרונות כלי גוגל שופינג ואו כלים נוספים, יש צורך שמעל אתר אחד יציע את השירותים המדוברים (דרך של הכלים למנוע מניפולציות כאלו ממש!) ולכן לעתים כחלק מהאסטרטגיה הזו, מקימים מספר אתרים שמתחרים זה עם זה ויוצרים את המארג הרצוי לתחרות שלנו עם עצמנו..

    לבסוף, צריך לזכור שיש ענפים מקצועיים (רפואיים) אשר אסור להם לשווק איך שבא להם ובטח שאסור להם להציג מחירים בפרהסיה. אמנם אין פיקוח על כך, אך אילו שמבצעים מניפולציות אלו בענפים בעייתיים צריכים להכין תשתית שתאפשר הסתרת מחירים בקליק אחד או שניים לעת הצורך.

    לסיכום,

    אם אתם הולכים על מהלך יצירתי, רצוי שיהיה לצדכם מנהל אתרים מקצועי שידע למצוא פתרונות יצירתיים בכל שלב ושלב בדרך. כאשר מדובר במהלכים מורכבים, אין תחליף לניסיון של איש מקצוע. אנחנו כחברת ניהול אתרים נשמח לעמוד לרשותכם בנושאים אלו ממש וכמובן גם בנושאים אחרים ומגוונים!

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן