fbpx

לבעלי עסקים רבים אין שאלה האם לסגור או לא לסגור את האתר אינטרנט בשבת. ברור לכל שאין מסחר בשבת ומשום כך חייבים לוודא שהאתר סגור בשבת. מצד שני, יש דרכים רבות להשיג את אותה המטרה ואנחנו כאן להציג את המורכבות ואת הפתרון הטוב ביותר לצורך מהותי זה.

אתר שומר שבת + קידום אורגני

מנוע החיפוש אינו יהודי וגם לא גוי, זהו פשוט תוכנה "חכמה" שמנסה להבין את צרכינו האנושיים בצורה מיטבית כדי לעזור לנו לקבל תשובות למגוון הצרכים והשאלות שלנו.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    תכנה חכמה ככל שתהיה, אין לה שמץ של מושג ברוחניות, בנפש האדם וכמובן לא בדת זו או אחרת. ניקח לדוגמא את כלי הניווט של גוגל "Waze", ניסיתם לסמוך על תכנה זו בחול המועד? ניסיתם לסמוך על תוכנה זו בערב חג? בוודאי התאכזבתם קשות! התוכנה פשוט לא יודעת שהיום "חג" וכולם נוסעים לארוחות או טיולים..

    כך גם מנוע החיפוש, הוא כלל אינו יודע מה זה יום שבת, את המהות של השבת וכן הלאה..

    אבל לנו, כבעלי עסקים יש בעיה. אנחנו נפגעים קשות כאשר אנו נדרשים לפגוע בחוויית השימוש של הלקוחות שלנו בכך שהאתר סגור בשבת. גוגל לא אוהב זאת, בלשון המעטה..

    אז מה עושים? איך מגשרים על הפער שבין הצורך שלנו, הצורך של מנועי החיפוש וכמובן של הלקוחות שלנו? בואו נראה..

    סגירת אתר אינטרנט לשבת. וקידום אורגני

    כאשר אנו נדרשים לסגור את האתר שלנו לשבת, יש ביכולתנו לבחור מבין כמה אפשרויות:

    1. סגירה הרמטית של האתר עצמאית.
    2. סגירה בשכבה מעל בכלי חיצוני.
    3. סגירה מאווררת בהסרת כלי רכישה.

    כלל השיטות לסגור את האתר לשבת אינם בריאות בראי קידום אורגני, אך זהו כמובן מחיר שאנחנו בוחרים לשלם בלב שלם.

    מבחינה הלכתית, אתם כבעלי עסק לא באמת עובדים בשבת גם במידה ונעשתה רכישה בשבת (תוכנה אינה מחללת שבת). אבל, גם יש בעיה בהנאה מפעולה שנעשתה בשבת – כלומר, רווח כלכלי.

    סגירה הרמטית של האתר בשבת

    סגירה הרמטית של האתר איננה נכונה מבחינתנו. יתרה מזאת, אין סיבה לחסום אדם שגולש באינטרנט ומחלל שבת על דעת עצמו מלראות מה שיש לכם להציע.

    הדבר דומה לחנות עם חלון ראווה ואשר עוברים לידו אנשים רבים בשבת, ייתכן מאוד ואחד מהם יראה מוצר במהלך השבת ויבצע רכישה לאחר מכן ביום חול.. אבל, אלו הן פעולות של הלקוח ואינם תלויות בכם ולכן אין בכך בעיה.

    סגירת האתר לשבת עם שכבה מעל

    האפשרות הפופולרית ביותר כיום הנה להירשם לאתר אינטרנט בכתובת: https://www.holyclock.com/ ולאחר הרשמה קצרה תקבלו קוד להטמעה באתר, קוד זה מקפיץ פופאפ החוסם את המשתמשים מכניסה לאתר אך לא את מנועי החיפוש..

    בצורה זו האתר אינו סגור הרמטית, ניתן לסגור ולעקוף את הפופאפ, אך אף אחד לא בוחר לעשות זאת כמובן..

    בעבר שיטה זו עבדה די טוב, כיום גוגל בוחן את התנהגות המשתמשים ובעצם מזהה חוסר שביעות רצון גם אם הבוט של מנוע החיפוש יכול לטייל להנאתו. במילים אחרות, כבר אי אפשר לעבוד על גוגל ומכך ששיטה זו אמנם עדיפה מסגירה הרמטית אך כלל אינה פותרת את בעיית הקידום האורגני לאתר סגור בשבת..

    הסתרת כלי רכישה באתר שומר שבת

    זו כבר שיטה יותר "אכילה" בעיני גוגל. אנו לא חוסמים את האתר, האתר אכן נגיש למשתמשים ולמנועי החיפוש, את במהלך שעות השבת יש הודעה על כך שהאתר שומר שבת וכלי הרכישה כדוגמת הכפתור הוספה לסל, סל הקניות, עמוד התשלום – כולן לא פעילות.

    האתר בעצם הופך לסוג של אתר קטלוגי אך לגולשים ברור שלאחר יציאת השבת ניתן יהיה לשוב ולרכוש באתר.

    בשיטה זו, מנוע החיפוש רואה אתר תקין למדי. המשתמשים שיבחרו לבקר באתר בשבת יוכלו לראות את המוצרים ולקרוא אודותיהם ולכן מנועי החיפוש יראו פגיעה מסוימת בחוויית המשתמש אך לא פגיעה חמורה דיה כדי לפגוע בדירוג האתר ואו בצמיחה האורגנית הכוללת.

     סגירה ופתיחה אוטומטית של האתר בשבת

    כדי לא להתעסק בכיבוי והדלקה של היכולות באתר רגע לפני כניסת שבת ומיד בצאת השבת, רצוי להשתמש בתוסף מתאים שיעשה זאת במקומכם + יתאים את שעות הפתיחה והסגירה לפי מיקומו הפיזי של הלקוח (שעות שבת ישתנו ממדינה למדינה).

    אנו ממליצים על התוסף:

    משום מה לא רבים מכירים אותו, אבל בכמה מאות שקלים חד פעמי (לא צריך חידוש שנתי אוטומטי), נהנים מכל היכולות הכי מותאמות למנועי החיפוש. קל, אוטומטי, עובד היטב, ממליצים בחום 🙂

    בהצלחה!

    2 thoughts on “סגירת אתר אינטרנט לשבת: מה הדרך הכי פחות מזיקה לקידום אורגני?

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן