fbpx

אתם מדפדפים בקבוצות טלגרם שאתם אוהבים ורואים שם פרסומים שונים? אתם בטח אומרים לעצמכם, וואלה, אולי זה עובד?! אבל אין לכם למי לפנות כדי להבין כמה עולה פרסום בקבוצות טלגרם, אין לכם מושג האם זה אפקטיבי או לא, אתם רוצים לקבל תשובות, אז אנחנו כאן כדי לעזור 🙂

פרסום בקבוצות טלגרם

יש יתרון מאוד משמעותי בפרסום בקבוצות טלגרם. לרוב, הקהל בקבוצות אלו אינו מוצף בפרסומים רבים וגם אינו יכול לברוח מהפרסום שלכם. כלומר, יש לכם הזדמנות יוצאת דופן להעביר את המסר שלכם בצורה ישירה וודאית למספר רב של עוקבי קבוצות אלו.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אבל בין ההבנה שזה אכן ערוץ אפקטיבי לפרסום ובין הפרסום בפועל, יש כמה שאלות שעלינו לשאול ולענות עליהם:

    1. מה מידת החשיפה הצפויה לפרסום?
    2. מה מידת האפקטיביות הפוטנציאלית לפרסום?
    3. כמה עולה לפרסם בערוצי טלגרם?

    אנו נענה על שלושת שאלות אלו כעת, תוכלו כמובן לשאול שאלות נוספות בתגובות ונשמח לענות גם עליהם!

    מה מידת החשיפה הצפויה בפרסום בטלגרם?

    בשונה מפלטפורמות אחרות, בטלגרם בכל פוסט רואים כמה חשיפות היו (עין קטנה עם מספר מתחת לפוסט) כמו גם כמה מעורבות הייתה מצד הגולשים לפוסט. ניתן לומר שבממוצע כל פוסט בערוץ טלגרם פעיל זוכה לכ40% מהעוקבים. כלומר, ערוץ עם 120,000 יקבל חשיפה ממוצעת של כ-50,000 לכל פוסט.

    במילים אחרות, בשלב ראשון עליכם לשערך פחות או יותר את היקף החשיפה כדי להבין מה החשיפה הצפויה באמת – ולא, זה לא כל עוקבי הקבוצה.

    מה מידת האפקטיביות של פרסום בטלגרם?

    זה מאוד מאוד דינמי. ככל שהמסר יהיה מדויק יותר לקהל עוקבי הקבוצה, כך האפקטיביות תעלה עוד ועוד. צריך לזכור שבשונה מפלטפורמות אחרות בהם יש לנו סינון לפי התנהגויות ואו פלחים דמוגרפים, בקבוצות טלגרם יש את כולם מכולם! כלומר, על המסר שלנו להיות רחב מספיק כדי לפגוש כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.

    לכן, יש לא מעט שירותים ומוצרים שאי אפשר ולא רצוי לפרסם באמצעות קבוצות טלגרם. מצד שני, גיוס תרומות, פעילות קהילתית, מבצעים על מוצרי צריכה מבוקשים וכן הלאה יעבדו נהדר בקבוצות טלגרם רבות.

    מאחר ואתם ככל הנראה תבצעו בדיקה, רצוי לעשות שימוש בכלי יצירת קישורי ביניים שסופרים את מספר המבקרים שעברו דרכם כמו גם להוסיף לקישורים מבנה UTM שיאפשר לכם לשייך רכישות/פניות באתר לקבוצת הטלגרם הרלוונטית כך שתדעו איזו קבוצה עובדת הכי נכון עבורכם.

    כמה עולה לפרסם בקבוצות טלגרם?

    ככלל, עלות פרסום בקבוצות טלגרם הנה נגזרת של כמה משתנים:

    1. כמות עוקבים לקבוצה.
    2. כמות פרסומי תוכן יומית.
    3. כמות פרסומים ממומנים יומית.
    4. כמות פרסומים נרכשים.

    נסביר, כלל האצבע הוא כדלהלן:

    • עלות עבור כל 10,000 עוקבים הנה 100 ש"ח + מע"מ.

    כלומר, אם אנחנו רוצים לפרסם בערוץ עם 120,000 עוקבים, עלינו לצפות לעלות של כ-1,200 ש"ח + מע"מ.

    לאחר מכן, יש לבצע התאמות למחיר בהתאם לפרמטרים של הערוץ:

    • קבוצה פעילה עם פרסומים כל יום – המחיר יעלה בכ10%.
    • קבוצה שאינה כוללת פרסומים כל יום – המחיר ירד בכ-30%.

    לבסוף, צריך לבצע 2 בדיקות נוספות וקריטיות:

    • מספר פרסומות בקבוצה מידי יום – אופטימלי, 1 ליום. במידה ויש יותר, על כל פרסום נוסף יש להוריד 10%.
    • מספר פרסומים נרכשים (קמפיין) – מעל 3 פרסומים, הנחה של 15%, מעל 5 פרסומים, הנחה של 20%.
    לסיכום,

    כדי שישתלם לכם לפרסם בקבוצות טלגרם, יש לוודא שהמסר שלכם רחב ומתאים. אם מטרת הפרסום הנה מודעות רחבה, זה מושלם. אם מטרת הפרסום הנה מכירות, יש לוודא שאכן אתם מפרסמים בערוץ הנכון. כמו כן, חשוב מאוד לוודא עם פרסום אחד שזה אפקטיבי לפני שרצים ורוכשים בנק פרסומים במסגרת קמפיין נרחב.

    *כל העלויות הן ממוצעות ומתייחסות לפרסום בודד. כל מנהל קבוצה קובע לעצמו מה שיחליט.

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן