fbpx

וורדפרס הנה אחת ממערכות ניהול התוכן המובילות בעולם. עם נתח עצום של אתרים, אין כלי טכנולוגי המשרת אתרי אינטרנט ששלם בלי ממשוק ישיר למערכת זו. רבים בוחרים לעבוד בצורה ישירה באמצעות התממשקות מבוססת API אך ככל שגדלים, יש צורך בפתרון נוח ופשוט יותר עבור המשתמשים ואז מפתחים תוסף ייעודי אשר מבצע את הפעולות הנדרשות מאחורי הקלעים וגם מאפשר ללקוח לשלוט טוב יותר בממשק שלו למערכת שלכם.

כמובן שיש גם לא מעט מפתחי תוספים עצמאיים שמפתחים תוספים מגוונים במתכונת חינם-פרימיום אשר נועדו לייצר ערך עבור הלקוח ותמורה עבור המפתח. 

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    במאמר זה נעסוק באופן בו מקדמים תוספי וורדפרס וכמובן איך דואגים לכך שהתוסף יופיע במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש ויניב כמה שיותר הורדות והתקנות פעילות.

    קידום תוסף בוורדפרס

    כאשר התוסף שלנו מוכן להעלאה לספריית התוספים של וורדפרס, יהיה עלינו לעבור את תהליך הבדיקה הראשוני. אך לאחר מכן נוכל לעדכן באמצעות SVN את התוסף שלנו כמה שרק נרצה וזאת כדי שנוכל לבצע שינויים רבים ככל האפשר בכלים העומדים לרשותנו לקידום האורגני של התוסף שלנו.

    רגע לפני שמעלים את התוסף לוורדפרס, רצוי מאוד לבחור את הקישור לתוסף מאחר וקישור זה יכול להכיל מילות מפתח אף הוא. אז ככל שמתאפשר, רצוי לבחור בשם תיקיה/שם תוסף בהתאמה לערכים אותם אנו מקדמים.

    לאחר שהתוסף שלנו זמין להורדה והתקנה בספריית התוספים, עלינו לצאת לדרך במלאכת הקידום האורגני, נעשה זאת באמצעות הכלים הבאים:

    1. שם התוסף
      מומלץ לבנות בתצורה של מילות מפתח – שם מותג
    2. תיאור קצר לתוסף
      מומלץ לכלול כמה שיותר מילות מפתח בתיאור הקצר של התוסף
    3. תיאור ארוך לתוסף
      מומלץ לפרט ללקוחות, מה התוסף עושה, למה להשתמש ועוד
    4. תגיות התוסף
      יש לבחור עד 5 תגיות שמגדירות את התוסף שלכם
    5. שאלות ותשובות לתוסף
      הוסיפו כמה שיותר שאלות ותשובות על יכולות התוסף
    6. הוראות התקנה
      הוסיפו הוראות התקנה + הוסיפו בהם מילות מפתח
    7. ביקורות לתוסף
      ציון ממוצע ביקורות משפיע, דאגו לביקורת 5 כוכבים ראשונה
    8. תמיכה לתוסף
      כמות התמיכות שנענו משפיע, דאגו לשאלה ותשובה שנפתרה
    9. לוג שינויים לתוסף
      הוסיפו פירוט מבוסס מילות מפתח בכל שינוי ושינוי בתוסף
    10. שם יוצר התוסף
      שם יוצר התוסף אף הוא יכול להשפיע, הכניסו מילת מפתח

    כל ערך בנתוני התוסף משפיע על הקידום האורגני ולכן עלינו לשים דגש על כך. ככל שאנחנו יכולים לשלב את המילות מפתח בצורה טובה יותר ככה נוכל לשלוט טוב יותר בתוצאות החיפוש ולדאוג שנופיע למחפשים הרלוונטיים לנו.

    תכונות נוספות שמשפיעות על מיקום תוסף בספריית התוספים של וורדפרס:

    • מספר הורדות
      יותר הורדות = יותר עניין ומיקומים גבוהים יותר
    • מספר התקנות פעילות
      ככל שיש יותר התקנות פעילות, המיקום עולה
    • מידת עדכניות התוסף
      הוציאו עדכון לתוסף כל מספר חודשים כדי להישאר עדכניים
    • מידת התאמה לגרסה אחרונה
      ודאו שאתם מעדכנים את התוסף לגרסה האחרונה של וורדפרס
    • שפת התוסף
      דאגו לתרגום מלא של התוסף לשפות הרלוונטיות

    איפה שינויים אלו נעשים?

    בקידום תוסף וורדפרס, כל העבודה של הקידום נעשית בקובץ אחד בודד. בקובץ README.TXT אשר נלוות לתוסף והיא זו שמגדירה מה יופיע בספריית התוספים. כאשר אנחנו מעלים גרסה, כאשר אנחנו מציעים ערך חדש, כאשר אנחנו סתם מתקנים באג, חשוב מאוד לעדכן את הקובץ הנ"ל ולוודא שיש התאמה לכלל הפרמטרים מעלה כדי שנוכל להיראות בצורה אופטימלית בחנות.

    היתרון הגדול בקידום אורגני של תוספי וורדפרס הנו מכך שמדובר בקידום אורגני של פעם, כלומר – אין צורך במניפולציות מתקדמות. יש צורך במקום זאת בפירוט מדויק של הערכים של התוסף בשימוש נכון של מילות מפתח (כן, לחזור מספר פעמים על ביטויים חשובים בצורות שונות אפשרי!) כדי להשיג את התוצאות האופטימליות.

    איך יודעים אילו מילות מפתח לשלב בקידום?

    אין כיום כלי שמנתח את כמות החיפושים לביטוי בתוך ספריית התוספים של וורדפרס. אבל, בהחלט ניתן להשתמש בכלים שבוחנים את כמות החיפושים לביטויים שונים בגוגל ולגזור מהם גם להיקף החיפושים בוורדפרס.

    אנחנו לרוב נבצע מחקר מילות מפתח עוד בטרם אנחנו מתחילים לכתוב או לשפר את קובץ הרידמי של התוסף. אנחנו ניצור עץ חיפושים ונגדיר באיזה תדירות ובאיזה מיקומים נזין את מילות המפתח שחשוב לנו להיות בהם מקומות ראשונים.

    כמו כן, נבחר אסטרטגיה הגיונית ולא ננסה להתחרות ראש בראש עם תוספי על עם מיליוני התקנות פעילות. במקום זאת, אנחנו נפרק את היתרונות של התוסף שלנו וננסה לקדם כל יתרון ויתרון כך שנרוויח מכל זווית מספר רב ככל האפשר של הורדות והתקנות פעילות.

    במידה והתוסף שלכם פונה לשוק הישראלי, רצוי מאוד! לשלב מילות מפתח העונות לצורכי הקהל הישראלי לדוגמה שמות של אתרים גדולים, שמות של אמצעי תשלום מוכרים, שמות של חברות שילוח מוכרות (כמובן בהתאמה לתוסף שלכם..) כך שמי שיחפש אותם ימצא וייחשף גם אליכם.

    דוגמה לקידום אורגני בספריית וורדפרס:

    נגיד ואתם מציעים תוסף אשר מאפשר להתחבר למספר חברות שילוח,

    במקרה כזה, אנחנו נוודא שהמילים שילוח, שילוח בישראל, חברת שליחויות, יופיעו גם בשם התוסף, גם בתגיות התוסף וכמובן בכל מקום אחר שניתן להוסיפם. מעבר לכך, ייתכן מאוד שנרצה להוסיף שאלה ותשובה הכוללת לדוגמה "איזה חברות שליחויות נוספות יתמכו בעתיד?" ותחתיו לרשום כמה שיותר שמות של חברות שילוח עם המילה "בקרוב".

    כך נקבל חשיפה בכל סוג של חיפוש – גם מונחי שילוח, גם חברות שילוח, גם מיקומי שילוח.

    התוצאה תהיה שאט אט כולם יכירו את התוסף שלכם, גם אם לא יעשו בהם שימוש בשלב ראשון, הם ידעו לחפש ולעקוב אחריכם כאשר כן תתמכו בחברת שילוח שלהם ואו אף יבחרו חברת שילוח שאתם עובדים איתה..

    לסיכום,

    אם פיתחתם תוסף, אנחנו ממליצים בחום להעלותו לספריית התוספים ולבצע עבודות קידום אורגני. במידה ואתם לא יודעים איך, לא רוצים להתעסק בכך, אין שום בעיה. חברתנו תשמח לעשות זאת עבורכם ולהשיג את התוצאות האופטימליות, בהצלחה 🙂

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן